La nova normalitat és i serà digital

La importància de la digitalització i el màrqueting digital a l'era post-Covid

Aparador

La nova normalitat és i serà digital
La nova normalitat és i serà digital

Després del gran impacte que ha tingut la crisi del Covid-19 per a les empreses i durant el procés de desescalada que vivim, s'ha obert un nou escenari a què molts anomenem la nova normalitat, i que sense cap dubte, necessita l'ajuda de la digitalització i per tant, del màrqueting digital.

Des de fa uns mesos tant grans com mitjanes o petites empreses, s'han adonat que tenir una bona estratègia digital de qualitat és indispensable per tenir visibilitat i sobreviure en aquests moments delicats per a l'activitat econòmica.

Això fa que sigui clau comptar amb una bona estratègia en posicionament SEO i amb uns partners de qualitat, que ens permetin arribar al públic potencial a través de la xarxa.

Per aquest motiu són moltes les empreses catalanes de diversos sectors que han apostat pels serveis d'una bona agència SEO Barcelona. D'aquesta manera s'asseguren que la metodologia serà la correctai la inversió recau en mans expertes, que saben com optimitzar resultats en cada sector.

Tendències de la nova normalitat i la transformació digital.

Encara que abans del Covid-19 ja moltes empreses van començar a recórrer a el màrqueting digital com una gran font potencial d'ingressos, el confinament i la pausa de l'activitat comercial, han fet que moltes de les organitzacions que encara no havien descobert els avantatges d'una bona estratègia de posicionament web, per fi ho facin.

Es tracta de trobar aquelles fórmules que ens permetin treballar el branding i el SEO que facin visibles i impulsin negocis a internet per poder tenir èxit fins i tot a nivell mundial.

En aquest sentit, algunes de les tendències més destacades d'aquesta nova transformació digital són:

Prioritat a les Xarxes Socials
El paper de les xarxes socials durant tot el confinament ha estat cabdal ja que per a gairebé tothom ha estat la seva font principal d'entreteniment i l'única manera de socialitzar.

Per tant ofereixen una bona via de comunicació i atracció d'usuaris per a les marques.

A més, algunes xarxes socials com Instagram i Facebook ja han permès fer compres a través de les seves xarxes socials com si fossin un eCommerce.

És una eina potencial que totes les empreses poden plantejar-se utilitzar ja que l'auge de les compres per internet és innegable, a l'igual que el seu avanç. I un dels 'avantatge d'utilitzar les xarxes socials com a plataforma de venda de productes o serveis és que permet arribar a un major nombre d'usuaris potencials.

Auge de l'eCommerce
Sens dubte la crisi sanitària que estem vivint, ha fet que el comerç electrònic sigui un servei indispensable per mantenir la facturació i seguir venent sense la necessitat de sortir de casa.

Potser aquesta situació hagi estat el punt de consolidació dels eCommerce tant per la demanda dels usuaris com per la necessitat de seguir venent de les empreses.

La nova transformació digital ha fet alguns canvis en les conductes socials dels consumidors que poden explotar com una estratègia de màrqueting molt potent. Un clar exemple, és el fet que només es puguin fer rebaixes a través del web per a evitar aglomeracions en espais físics comercials.

El valor de les dades i la informació
El fet que el món sencer es vagi a digitalitzar, fins i tot amb accions com demanar un plat en un restaurant o anar a la platja, fa que les empreses puguin conèixer molt millor als seus usuaris, els seus gustos i aficions.

Aquestes dades són molt valuosos i es poden obtenir gràcies a eines tan potents com l'analítica web, per tal de poder crear una estratègia de màrqueting digital o millorar-la.

Apostar pel sentiment de marca
Les empreses també s'han trobat amb la necessitat de fer-li sentir al consumidor un compromís amb la marca, un sentiment de pertinença. Sens dubte, ara més que mai, és moment d'estar a l'altura, de empatizat i de fidelitzar.

Aconseguir que el nostre client potencial tingui una relació més estreta amb la nostra empresa és possible a través d'una bona estratègia a les xarxes socials, com també ho és per exemple, amb un bloc que ofereixi continguts útils i de valor.

Conclusions.

Realment el món del màrqueting digital i del posicionament web, és molt ampli i permet obtenir molt bons resultats si es té una estratègia de qualitat. No obstant això, no tothom sap com fer-ho, ja que conèixer el funcionament de la xarxa pot portar-nos un temps.

Per això, una bona alternativa és contractar els serveis de màrqueting digital i seo en una agència especialitzada, que ens informi i assessori de totes les oportunitats que tenim al nostre abast i què fer per guanyar visibilitat en aquest moment de transformació digital estratègica.

Edicions locals