La intel·ligència emocional en l'entorn laboral

Helpoint Serveis, consultoria en recursos humans

Aparador

La intel·ligència emocional en l'entorn laboral
La intel·ligència emocional en l'entorn laboral

La intel·ligència emocional en l’àmbit professional és la capacitat de gestionar els propis sentiments i controlar les emocions per relacionar-se assertivament amb els companys de feina.

L’autor de referència és Daniel Goleman, el qual ressalta que les habilitats essencials són: les Interpersonals (la relació i la comunicació amb les persones de forma empàtica, gestionant els vincles socials) i les Intrapersonals (la coneixença d’un mateix, per entendre i administrar les emocions).

En l’entorn laboral, cal treballar la intel·ligència emocional des de:

· L’autoconeixement: per interpretar els propis sentiments i identificar les motivacions, a fi efecte d’atendre les preocupacions.

· L’autocontrol: per reconèixer, acceptar i resoldre les dificultats gestionant els canvis oportuns que permetin superar els obstacles.

· L’automotivació: per ser conscient del propi estat d’ànim amb la predisposició d’aconseguir les fites i els objectius.

· L’empatia: per actuar amb els altres posant-se al lloc de l’altre.

· I les relacions socials: per comunicar i escoltar activament, fet que derivarà en un bon desenvolupament a l’empresa.

La intel·ligència emocional és innata o es treballa amb formació. La gran diferència psicològica en les persones és la visió positiva o negativa de les situacions, com s’entenen els comportaments i la manera d’afrontar les emocions per resoldre els conflictes. Un molt bon recurs és descarregar l’estrès practicant esport físic i/o fent meditació, per potenciar l’atenció com la consciència.

Helpoint Serveis
Consultoria de Recursos Humans
Tel. 93 170 21 90
Horari de dilluns a divendres de 9 a 17 h
www.helpointserveis.com · info@helpointserveis.com

Edicions locals