Així és Parlem, l’operadora de telecomunicacions catalana que ha conquerit empreses i consumidors

Parlem, és l’operadora que més ha crescut de tot l’Estat els dos últims anys. L’empresa va entrar a borsa el darrer mes de juny

Aparador

Botiga de Parlem a Sant Andreu
Botiga de Parlem a Sant Andreu

L’any 2014 va néixer Parlem, la primera empresa de telefonia mòbil de proximitat en català. De fet, Ernest Pérez-Mas, davant la manca d’operadores de telecomunicacions de parla catalana, va voler fundar una companyia flexible i amb preus assequibles en què el client pogués parlar i ser escoltat en el seu idioma. El març del 2020, tan sols 6 anys després, Parlem ja figurava entre les 200 empreses que creixen més ràpidament segons el Financial Times, i el juny del 2021, la companyia va entrar a borsa.

A què es deu el creixement tan ràpid de l’operadora de telecomunicacions de Catalunya? Parlem ha mantingut sempre la voluntat d’arribar a totes les llars del país, guiada per un compromís ferm amb el territori i l’atenció en català, a més d’un caràcter constant d’innovació i una relació de proximitat. En aquest sentit, el tracte personalitzat de l’empresa vers els seus clients en català, ha esdevingut una de les claus fonamentals del seu creixement.

Lligat amb això, la companyia té un pla d’expansió territorial que està portant a terme al llarg del 2021, que passa per l’obertura de botigues en capitals de comarca i principals ciutats de Catalunya. Actualment la companyia compta amb nou botigues, cinc de les quals han obert la persiana aquest setembre, i en els pròxims mesos ja hi ha confirmades noves obertures, una d’elles a Granollers. L’objectiu de tot plegat és acostar les botigues als clients, entenent que una gran part de la població no se sent còmoda amb les gestions i les compres en línia.

A Parlem Telecom tenen clar que no volen deixar d’expandir-se. A banda de la sortida a borsa, l’empresa catalana enguany ha absorbit una empresa de telecomunicacions valenciana per llançar la marca aproop!. És un dels molts moviments estratègics que ha dut a terme la companyia, que pretén aixecar models de negoci similars a zones amb una forta identitat, per donar una alternativa de proximitat, de territori i d’identitat.

El client, al centre
El sector de les telecomunicacions és el que més reclamacions rep per part de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Malgrat això, Parlem compta amb tan sols 4 reclamacions, una mostra de la qualitat del seu servei. I a això se li suma el fet que és l’operadora amb una taxa menor de cancel·lació del mercat, és a dir, que pateix menys baixes, tenint en compte que les operadores de telefonia són les que pateixen el pitjor grau de fidelització dins el sector dels serveis.

Per a Parlem, el client és el centre de les seves operacions. Ofereixen una atenció als usuaris 100% en català, un requisit molt difícil de trobar a la resta d’operadores regionals i, fins i tot, treballen amb el primer xatbot d’intel·ligència artificial de la nostra llengua, la Laia.

I aquesta no és la seva única aportació. Parlem contribueix amb el desenvolupament econòmic i social del país, desplegant fibra òptica pròpia a tot el territori, treballant en projectes de 5G, col·laborant amb iniciatives per reduir la bretxa digital i la falta de presència femenina al sector de les TIC, amb accions com STEM Woman Congress o 100tífiques.

Però el gran objectiu que persegueix la companyia és tot allò que tingui a veure amb la llengua catalana. De fet, Parlem dona suport als principals esdeveniments culturals del país, sent el soci tecnològic La Setmana del Llibre en català, organitzant concursos literaris, estant al costat de la música en català amb diverses iniciatives, com el concurs ‘Canta per la teva llengua’, de la mà de Flaixbac – per tal d’acostar la llengua als més joves – entre d’altres. 

Tarifes fetes a mida
Actualment Parlem ofereix tarifes modulars tant pel mercat residencial com per empreses, a preus econòmics i justos, ja que els usuaris es poden configurar els paquets i contractar únicament els serveis que necessiten. El ventall és molt ampli. En aquest sentit, disposen de tarifes mòbils de 5GB, 14GB, 50GB i 100GB amb trucades il·limitades incloses a partir de 9 euros al mes, i de fibra òptica de 100Mb i 600Mb.

Es pot contractar la fibra òptica per separat, però el que surt mes a compte és paquetitzar els seus serveis. Per exemple, el paquet de Fibra 100Mb, amb telèfon fix i una línia mòbil de 35GB amb trucades il·limitades, surt per 39,95 euros. El preu és definitiu, no varia, i ho recalquem, perquè a Parlem parlen clar i català.

Edicions locals