'Advisoria té un equip ampli per oferir solucions transversals'

El despatx, constituït ara fa 25 anys, ofereix serveis integrals de gestió financera i assessoria legal a particulars i empreses

Economia, Aparador

Ivo Florenza, a l'esquerra de la foto, i Manuel Fernández, en la commemoració de l'efemèride
Ivo Florenza, a l'esquerra de la foto, i Manuel Fernández, en la commemoració de l'efemèride | Advisoria

Granollers

L'any 1997, fa tot just un quart de segle, naixia la llavor d'Advisoria. Una dècada més tard els despatxos ADHOC i Florenza & Duran Assessors unien esforços per crear l'actual gabinet amb seus a Mataró i Granollers, i amb solucions integrals en l'àmbit financer i assessorament legal a empreses i particulars. En el cas dels privats, a més, recentment ha activat la Family Office, per atendre específicament les necessitats derivades de la gestió
patrimonial familiar. De l'efemèride i la trajectòria del despatx en parlem amb Manuel Fernández, advocat i llicenciat en Dret per a la UB i MBA per Esade, i amb Ivo Florenza, economista, diplomat en Empresarials i llicenciat en Econòmiques (UB) i Màster en Tributació i Assessorament Fiscal pel CEF. Ells són la punta de llança d'un ampli equip conformat per advocats, graduats socials, consultors, economistes, diplomats en Empresarials, llicenciats en Dret, administratius i fiscalistes.

–Quin o quins moments destacaríeu com a crucials en aquest quart de segle d'ADVISORIA?
–[IVO]: ADVISORIA va viure l’any 2009 un dels moments més importants de la seva història amb la fusió entre ADHOC i Florenza&Duran Assessors. Un camí conjunt del qual ens en sentim orgullosos i podem fer bandera que seguim convençuts de què fem i de què volem oferir.
–I com ha evolucionat l'empresa des de la seva creació l'any 1997?
–[IVO]: En 25 anys hem crescut en volum i en intensitat; hem guanyat en capacitació tècnica i personal; hem millorat els nostres àmbits d’especialització; hem afrontat reptes professionals cada vegada més importants i enriquidors; hem obtingut majors quotes de responsabilitat; ens hem implicat més en els reptes de la nostra societat i som capaços de donar resposta a les necessitats dels nostres clients, als que acompanyem en l’evolució dels seus projectes empresarials i personals, en àmbits i sectors àmpliament diversificats.

"Estem molt agraïts dels més de 2.000 clients que hem tingut en aquests 25 anys. De fet, n'hi ha que els tenim des del primer dia"

–Quins elements doten d’una certa singularitat la vostra companyia?
–[MANUEL]: Creiem que tenim una manera de fer, d’entendre l’ofici i de dur-lo a terme en el nostre dia a dia, que ens ha permès ser avui aquí. Professionalitat, esforç, constància i confiança amb el client és el que oferim. Hem superat crisis de tota mena: mundials i, també, internes, inclús, ens hem pogut refer d'una pandèmia global sobrevinguda d'un dia per l'altre i, malgrat tot, seguim il·lusionats i amb empenta.
–Més de 2.000 clients us han fet confiança ja en aquests 25 anys de trajectòria...
–[IVO]: I n’estem molt agraïts a tots. Ens han fet confiança i ens han ajudat també a ser avui aquí, celebrant 25 anys i enfocats a celebrar-ne, com a mínim, 25 més. De fet, hi ha clients que ens coneixen bé perquè ens acompanyen des del primer dia i n’estem molt orgullosos de poder-los seguir acompanyant.
–Destaqueu que el vostre extens equip professional comparteix valors des d’una expertesa complementària. Quins serien aquests “valors comuns”?
–[MANUEL]: N’hi ha molts però, els resumiria parlant de l’honestedat, la tenacitat, la professionalitat, l’exigència i compromís ens han acompanyat des d'aquells inicis que avui, ja queden lluny.
–Empreses i famílies viuen amb incertesa i intranquil·litat les contínues distorsions de l’economia: pandèmia, inflació, guerra a Ucraïna, preu d’energia, gas i carburant… Quin missatge o recomanacions els donaríeu?
–[IVO]: La situació actual és difícil i sembla que quan no ens hem recuperat d’una crisi, ja en som en una altra i això genera molta incertesa, molta pressió i angoixa. La recomanació, el millor consell que podem donar, és que cal ser prudents i, en cas de dubte, com sempre, deixar-se assessorar per bons professionals.

"Una família empresària, a més de sentir-se propietària del capital, ha de participar activament en la gestió o en la governança"

–En un context com aquest que exposàvem, tan canviant, un assessorament integral i expert com el d’ADVISORIA pot ser cabdal, oi?
–[IVO]: És important assessorar-se bé, sempre, com deia abans. El futur del nostre sector és el de poder donar al client un servei integral en totes les àrees i, per tant, cal un bon i gran equip de professionals.
–[MANUEL]: En el nostre entorn són moltes les ocasions en les quals, tant en l'àmbit personal com en el professional, hem d'afrontar la presa de decisions que requereixen un prèvia i acurada anàlisi per no pagar-ne les conseqüències després. De fet, és el que oferim fer cada dia a tots els nostres clients: donar-los la tranquil·litat que necessiten, quan més ho necessiten.
–En els serveis a particulars, centreu els esforços a gestionar i ajudar a fer créixer la riquesa de les famílies. Quines en serien les claus per adaptar i ampliar generació a generació aquest llegat patrimonial?
–[MANUEL]: L’àrea ADVISORIA Family Office n’és un bon exemple de l’escolta activa que duem a terme tots els professionals d’ADVISORIA. L’hem incorporat com a nova prestació de serveis enguany, coincidint amb el 25è aniversari, perquè l’experiència ens ha ensenyat que ser una família empresària és molt més que tenir una empresa. Requereix que la família, a més de sentir-se propietària de tot o part del capital, senti la responsabilitat de participar activament i responsablement en la governança o en la gestió d'aquella empresa i, en conseqüència, es comprometi amb el futur, la conducta i l'èxit de l'empresa.
–[IVO]: Ha estat un repte ambiciós i n’estem contents. Sumant l’ADVISORIA Family Office, d’una banda, tenim una gran oportunitat per plantejar-nos problemes abans que passin i construir bones solucions, consensuades i compartides abans de necessitar-les i, de l’altra, tenim l'oportunitat de fer jugar els vincles personals a favor nostre a través de les diferents etapes i circumstàncies que travessen.

ÀMBITS JURÍDIC, ECONÒMIC I FAMILIAR
–Dividiu la vostra estructura en tres àrees de treball: àmbit jurídic, econòmic i Family Office. En el primer abasteu totes les derivades del dret: urbanístic, mercantil, penal, fiscal, dret de successions, de la circulació, esportiu…
–[MANUEL]: ADVISORIA és un despatx que ofereix serveis integrats de gestió financera i d’assessoria legal a entitats, empreses i particulars. Comptem amb un equip d’advocats, economistes i graduats socials de contrastada experiència que treballen per donar una resposta transversal a les necessitats dels nostres clients. Treballem per oferir #ElMillorConsell, com diem nosaltres.
–I en l’àrea econòmica, a banda dels serveis més convencionals, en teniu de més específics com la consultoria tecnològica, l’acompanyament i assessorament en la compravenda d’empreses i actius o l’elaboració de plans de viabilitat per a noves empreses…
–[IVO]: L’àrea econòmica és un dels principals eixos que vertebren ADVISORIA i l’enfocament dels nostres serveis és ampli i integrador. Sempre estem pensant en com anar un pas més enllà per donar resposta a tot allò que necessiten o podrien arribar a necessitar els nostres clients. Ens esforcem, no només en oferir #ElMillorConsell sinó també en anticipar-nos i plantejar serveis professionalitzats i útils per a tots ells.

ADVISORIA c/ Navarra, 3· GRANOLLERS
93 870 18 66
[email protected] · www.advisoria.cat

Edicions locals