Anar a pedals

Editorial

Granollers ha aprovat definitivament el pla de mobilitat, el document que ha de guiar les accions sobre la matèria en els propers anys. De fet, ja fa més d’un any de l’aprovació inicial i algunes de les actuacions que s’hi determinen ja han començat a gestar-se –com el carril bici del tram nord del carrer Girona, un aparcament segur per a bicicletes a l’estació i un estudi per reduir la sinistralitat a la ciutat, entre altres–. Sens dubte, aquest és un document necessari i útil, però que no pot estar exempt de modificacions i ampliacions –per exemple, no s’hi diu res de l’ús dels patinets elèctrics, que després d’aquests Reis de ben segur proliferaran a la ciutat.

D’altra banda, tant alguns grups de l’oposició –ERC i CUP– com Granollers Pedala –l’associació que fomenta l’ús de la bicicleta a la ciutat– han alertat que la proposta que l’equip de govern es feia seva ara fa quatre anys en què es comprometia a fer de Granollers una ciutat pedalable està a les beceroles. La primera fase havia de permetre transitar en bicicleta de manera segura entre els barris i principals equipaments de la ciutat. Una fita a la qual el govern no ha renunciat però que ha acabat postposant per a un proper mandat.

La segona fase preveia la connexió entre la conurbació i precisament dijous la Diputació i l’Ajuntament presentava un projecte que connecta la ciutat amb Lliçà amb un tram per a vianants i bicicleta, un projecte que
tampoc serà a curt termini.

Tot i el predomini del vehicle a motor, sembla que les actuacions per afavorir les bicicletes van a pedals.

Edicions locals