Cuidar la vitalitat comercial

Editorial

L’Ajuntament de Granollers ha presentat aquesta setmana dos estudis sobre el comerç a la ciutat, un sobre els hàbits de compra dels mateixos granollerins i un altre sobre el grau d’atractivitat del comerç local per als visitants de fora.

A grans trets, la radiografia de l’estat de salut del comerç local és optimista, ja que, d'una banda, Granollers reté el 94% de veïns de la ciutat a l’hora de fer les compres –un percentatge molt elevat i només superat per Barcelona–, i, d’una altra, els visitants valoren amb un 7,5 l’oferta, la qualitat i la professionalitat del comerç granollerí, una nota també força elevada comparada amb altres ciutats mitjanes de l’entorn.

De tot plegat es desprèn que la vitalitat de Granollers com a pol comercial es manté, un valor històric que la ciutat ha fet valdre moltes vegades, i com demostra el fet que, en només una dècada, els compradors forans han passat del 30 al 50%.

Amb tot, la forta ofensiva del comerç electrònic –que cada cop guanya més quota de mercat–, el creixement de grans superfícies especialitzades –sovint allunyades dels centres de les ciutats– i el tancament de molts comerços històrics, substituïts per franquícies –sovint amb poca personalitat i desvinculades del caliu de la ciutat–, fa que calgui estar alerta per plantejar fórmules que enforteixin el teixit comercial a peu de carrer i el seu compromís i implicació amb la ciutat. Analitzar la situació és un primer pas per actuar.

Edicions locals