Patinets, reacció lenta

Editorial

Aquest dimarts l'Ajuntament de Granollers portarà a debat i aprovació del ple una normativa municipal de l'ús del vehicle de mobilitat personal –els populars patinets elèctrics–. Tenint en compte que el boom d'aquest tipus de vehicles va arribar fa més d'un any, quan els reis de 2019 omplien moltes de les cases vallesanes amb aquests aparells, no es pot dir que la resposta del govern granollerí hagi estat precisament ràpida. De fet, el consistori havia argumentat que l'ordenació d'aquests elements hauria de correspondre a les administracions supramunicipals, però la pressió popular –amb algunes incidències a la via pública que han palesat el perill de circular sense normativa– l'han fet rectificar i posar fil a l'agulla d'una ordenança que, potser, acaba en paper mullat, si és que finalment l'Estat –a través de la DGT– es decideix a legislar els VMP.

De moment, només ha publicat unes instruccions que han servit de base a Granollers i altres municipis per desenvolupar una normativa pròpia –de fet, la mateixa DGT deixa explícitament en mans dels ajuntaments aspectes importantíssims com l'edat mínima de circulació, l'ús d'elements de protecció i els espais i velocitat de circulació. Es fa difícil d'entendre perquè encara no hi ha una normativa estatal. La reacció de la DGT sí que és realment lenta.

Edicions locals