El Mercat Audiovisual de Catalunya estrenarà un nou espai: el MAC Virtual

Pangea Reality i FoolHead Studio, empreses de referència dins del món virtual, impartiran sessions sobre aquestes tecnologies

Cultura

El Mercat Audiovisual de Catalunya, que se celebrarà el 3 de juny a Roca Umbert, estrena enguany un nou espai, el MAC Virtual, situat dins de l’espai de Fira MAC. Es tracta d'un punt de trobada entorn de la realitat virtual i augmentada en el qual Pangea Reality i FoolHead Studio, dues de les empreses de referència dins del món virtual a Catalunya, oferiran sessions sobre l’estat actual d’aquesta tecnologia, i també presentaran projectes i aplicacions de realitat virtual i augmentada.

Pangea Reality, empresa catalana amb vocació internacional, oferirà dues sessions amb el títol Realitat augmentada, creativitat i tecnologia, a les 11 h i a les 12.10 h. Les sessions aniran a càrrec de Raimon Homs i Roger Pastor, socis fundadors de Pangea Reality, que explicaran l’estat actual d’aquesta tecnologia i presentaran diversos projectes i aplicacions de realitat virtual i augmentada. Homs i Pastor han liderat projectes de rellevància per a empreses com ara Coca- Cola, Gas Natural, Sony, Cheetos, Almirall o l’expansió de l’empresa a Rússia. Pangea Reality està considerada la primera empresa de realitat augmentada mòbil del país, i l’avalen més de tres anys desenvolupant aplicacions amb aquesta tecnologia.

FoolHead Studio és una empresa dedicada a explorar les vies actuals i futures per a implementar la realitat virtual i augmentada en dispositius mòbils. Al MAC presentaran Virtual i augmentada: noves realitats i nous mercats, una sessió que tindrà lloc a les 11.35 h i a les 12.45 h. Les sessions serviran per analitzar les possibilitats tecnològiques i narratives d’aquests mitjans i descriure'n els incipients camps d’explotació comercial.

També es donaran a conèixer diversos projectes sobre realitat virtual i augmentada i es faran demostracions amb els innovadors visor Oculus Rift, visors Google Cardboard i aplicacions de realitat augmentada per a tauletes. Daniel Olaizola, director tècnic de FoolHead Studio, i Mario Tarradas, director artístic de FoolHead Studio, seran els encarregats de dur a terme les dues sessions. Daniel Olaizola ha generat continguts digitals per a empreses com ara Estudio Mariscal, Diestro Design o BNC Produccions, entre d’altres. Mario Tarradas, per la seva part, ha treballat per a marques com ara Danone, Honda o Coca-Cola, entre d’altres.

Edicions locals