El MAC posa l’accent en la creació de contiguts i els nous formats

La 16a edició arriba dimecres a Roca Umbert, amb el nou espai virtual

Societat

Arriba a la capital vallesana la 16è edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC). La trobada per excel·lència entre les empreses del sector audiovisual serà dimecres a diferents espais de Roca Umbert. Després d’anys de persistència en què s’ha superat el moment més àlgid de crisi del sector, el MAC es consolida com un espai comunicatiu que engloba professionals del món audiovisual local. “La situació de l’audiovisual continua sent complicada, però amb el MAC pretenem ser d’utilitat al sector i estar atents als canvis de model i tecnologies que estem vivint”, destaca Josep Maria Codina, gerent de Granollers Audiovisual SL.

Algunes de les novetats de la 16a edició seran els Premis MAC, una iniciativa de La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual, en els quals es premiaran treballs de producció televisiva i radiofònica, d’entre els 66 projectes de televisió i 19 de ràdio presentats. Els premiats podran finançar un programa pilot. “El nostre compromís no serà només premiar els guanyadors sinó desenvolupar el projecte que se’ns presenti”, afirma Francesc Pena, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local.

“Existeix la voluntat de tornar als orígens del MAC pel que fa a la creació de continguts”, afegia Codina. També se celebrarà la 3a edició del concurs de guió de projectes Transmèdia GAC-MAC en què es reconeixeran narracions que es puguin explicar a través de múltiples plataformes.

La jornada oferirà xerrades amb empreses que treballen amb la realitat augmentada, tallers centrats en la interactivitat i es faran presentacions breus a l’espai Speech Corner. També hi haurà demostracions de vol amb drons, de creacions d’apps de ràdio i es farà servir un nou espai: la Nau de les Encavellades. 

Enguany es recupera la Fira MAC que feia dos anys que no es feia. “Recuperarem aquesta zona dedicada a les empreses. N’hi haurà 12 i seran molt diverses: de material audiovisual, agències de continguts, d’importació i exportació de continguts o d’arxiu de continguts digitals”, explica Codina. Totes aquestes empreses també donaran veu al seu projecte a l’espai Speech Corner.

L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, apunta els 6 eixos principals d’aquest mercat: informació, noves tecnologies, creativitat, proximitat, treball en xarxa i mercat. “S’acaba una etapa en què hem transitat situacions complexes. Aquest és el MAC de les oportunitats amb gent que vol convertir-les en realitats”, assegurava Mayoral. 

El MAC també s’ha estabilitzat en el pressupost, que serà de 115.000 euros, com l’any passat (que va patir una retallada del 60%).

Per tancar la jornada es projectarà el documental C-17 (Antiga Nacional 152), dirigit per Jesús Codina, fruit de la col·laboració entre Granollers Audiovisual i la productora Catalana de Televisió Local. La projecció serà a les 19 h a la Sala NAU B1.

Edicions locals