Bimbo es cruspeix Panrico

El grup es convertirà en el líder indiscutible a l’Estat del negoci del pa de motlle i brioixeria

Economia

El grup mexicà d’alimentació Bimbo, que fa 50 anys obria la històrica seu al polígon Jordi Camp de Granollers, ha confirmat l’acord per comprar el 100% de Panrico en mans del fons de capital risc estatunidenc Oaktree des de 2010. L’operació farà que Bimbo esdevingui el líder a l’Estat del negoci del pa de motlle i la brioixeria industrial, amb marques com la mateixa Bimbo, Bollycao, Silueta, Donuts i Ortiz (que també va comprar fa uns anys per aconseguir el lideratge en pa torrat).

Segons ha publicat el diari econòmic Expansión, aquesta setmana Bimbo ha iniciat l’auditoria per revisar l’operació i els estats financers de Panrico que, durant els anys de la crisi va protagonitzar una accentuada caigua de vendes. Oaktree hauria aconseguit endreçar els comptes amb mesures que van portar els treballadors de la planta de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) a una vaga històrica per la seva durada i per la mobilització i mostres de solidaritat que va generar.

De fet, l’acord està subjecte a l’autorització de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i a la resolució del conflicte judicial de Panrico en relació amb l’expedient de regulació d’ocupació que es va executar l’any 2103. Si es portés a terme el preacord, totes les marques de la companyia a Catalunya i totes les fàbriques que la firma té a Espanya i Portugal passaran a ser propietat de Bimbo.

Els 2.000 treballadors
A priori, els sindicats veuen de bon ull l’operació de compra, ja que Bimbo s’ha compromès a subrogar els prop de 2.000 treballadors que té Panrico.
La unió dels dos grups complementa el grup mexicà, molt fort en el mercat de pa de motllo i pa tor-
rat però feble en pastisseria industrial. Panrico, en canvi, gràcies a marques com Donuts i Bollycao, lidera aquest àmbit.

Operació esperada
Aquesta no és la primera vegada que se sent a parlar d’una possible compra de Panrico per part de Bimbo. Quan la família Costafreda va decidir vendre l’empresa el 2005, Bimbo estava en mans de Sara Lee, que no va voler apostar per aquesta adquisició. Des que l’empresa va passar a mans del grup Bimbo México, Panrico es va convertir en un objectiu per incrementar la mida de la filial a l’Estat espanyol.

Edicions locals