Gran Centre celebra 20 anys amb la mirada posada en l’ús de tecnologies i la formació

L’ associació de botiguers inicia la commemoració amb una festa de socis

Societat

Enmig de l’amenaça de la proliferació de grans superfícies i centres comercials a tot l’entorn barceloní, un grup de botiguers de Granollers veien en la unió  una arma per garantir la continuïtat del comerç de proximitat de la ciutat. Així naixia, l’estiu de 1995, l’associació Gran Centre, que aplegava a finals d’any 110 associats (actualment en són 196). Per commemorar l’efemèride aquest divendres l’entitat donarà el toc d’inici a un programa d’activitats anuals per celebrar-ho amb els clients. Aquest primer acte, però, serà només per a associats i entitats col·laboradores, i s’aprofitarà per presentar el logo del 20è aniversari, la nova imatge de les plaques identificatives, i es farà un reconeixement als associats que fa dues dècades que en formen part.

Fent balanç
La presidenta de l’entitat, Montse Caussa, mira enrere i es troba una pila d’encerts: “Gran Centre ha estat l’impulsor de la illa de vianants inaugurada el 2010, juntament amb l’Ajuntament, amb esforç i amb els factors en contra del moment. Actualment és un èxit totalment consolidat i des de l’administració es va ampliant cada cop mes”, descriu. Caussa també certifica l’autoria de Gran Centre en la “dinamització del centre de la ciutat i en el nombre elevadíssim de visitants i clients, gràcies a totes les activitats i campanyes que es duen a terme al llarg de l’any. Ara mateix no ens n’adonem, perquè ho veiem cada dia i els caps de setmana en especial, però el salt quantitatiu de públic que passeja i ens visita, sobretot els primers 10 anys, va ser exponencial. I als 20 anys no deixa de fer-ho”, exclama la presidenta de l’entitat.

Amb tot, Gran Centre encara té reptes. “Treballem per una adaptació constant i sobretot en l’equilibri i la relació amb els nous models comercials que coexistim a la ciutat. Actualment n’hi ha algun, bàsicament el de les grans cadenes, que ocupa molts espais, però no participa de cap manera amb l’associació, però en canvi gaudeix de tots els beneficis d’atracció de públic”, lamenta.

El futur
Han pasat 20 anys i a Gran Centre li queda molta corda i fites clares: consolidar la relació entre els associats, apostar per la formació, fer un salt qualitatiu en la implantació de tecnologies tant per als comerços com per a l’associació i continuar amb molta creativitat “fent que es parli cada vegada més de Granollers com a centre comercial a cel obert”

Edicions locals