El bus exprés per anar a Mataró i Sabadell es posa en marxa

Aques divendres tindrà lloc el viatge inaugural de la línia orbital

Societat

Viatjar en autobús entre Granollers, Marató i Sabadell serà, a partir de la propera setmana, més pràctic, gràcies a l’increment de freqüència de pas que suposarà l’entrada de l’actual línia regular que uneix aquestes ciutats a través de la xarxa exprés.cat que impulsa la Generalitat.

Amb aquesta transformació, la línia no només passarà a tenir major freqüència de pas, sinó que millorarà el servei als usuaris. Ja fa uns mesos, el secretari de Mobilitat del Govern català, Ricard Font, anunciava la posada en marxa del servei i reconeixia que el repte es troba en la millora del servei de Rodalies, “necessitem que funcioni com un rellotge”, deia.

Viatge inaugural
Aquest divendres, el mateix Font i el director general de l’AMTU, Joan Prat, donaran més detalls de la línia, que respon a la necessitat de comunicació de les comarques del Vallès Oriental, Occidental i Maresme. La trobada s’emmarcarà en el viatge inaugural d’aquesta nova línia, que serà l’e13 de la xarxa exprés.cat. També hi participarà l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, així com els de Sabadell i Mataró. El trajecte inaugural sortirà de Sabadell i arribarà a Granollers a les 13.30 h, per continuar cap a Mataró. Seguidament, tornarà en sentit contrari.

L’Orbital, més ambiciós
La línia d’autobusos és hereva de la proposta ferroviària aprovada definitivament la primavera del 2010, que ha quedat en un calaix amb l’arribada de la crisi.
La línia Orbital de tren tenia com a objectiu trencar la radialitat de la xarxa de Rodalies, tot apostant per la transversalitat, amb una visió descentralitzada, i potenciant les comunicacions amb transport públic sense haver de passar per la capital necessàriament. Per això preveia apropar 26 municipis de 6 comarques de la regió metropolitana sense passar per Barcelona, enllaçant Vilanova i la Geltrú amb Mataró, per l’interior. Estaven projectades 42 estacions al llarg del recorregut, 23 de les quals de nova construcció.
La proposta de bus recupera, però, només dos dels trams de l’Orbital, Sabadell-Granollers i Granollers-Mataró. 

Edicions locals