Trobada entre el Clúster de la lndústria d'Automoció de Catalunya i l'eix productiu de la C-17

L’objectiu de la trobada era establir el primer contacte per possibles accions conjuntes entre les empreses del sector

Economia

El CIAC (Clúster de la lndústria d'Automoció de Catalunya) va organitzar, dimarts, una jornada amb el lema Eix C-17: Potenciant el sector de l’automoció, amb el suport del grup de treball d’alcaldes de la C-17. La trobada anava adreçada al conjunt d’empreses del territori amb l’objectiu de donar a conèixer la tasca del CIAC i d’establir el primer punt de contacte per possibles i futures accions de networking. L’acte, celebrat al centre de serveis a les empreses de Can Muntanyola de Granollers, estava presidit per l'alcalde, Josep Mayoral.

“Un de cada quatre cotxes fabricats a l’estat espanyol ho és a Catalunya. El sector de l’automoció representa un terç del PIB català”, va afirmar Vicenç Aguilera, president del ClAC, a l’hora que incidia en la necessitat de treballar i col·laborar per ser sempre més competitius i atraure inversió.

Vicenç Aguilera va ressaltar el caràcter transversal del sector de l’automoció, fet molt positiu que afavoreix un ample espai per trobar projectes cooperatius i sinèrgies entre diferents empreses, sense importar la mida d’aquestes, donat que entre grans o petites empreses en processos de col·laboració la comunicació i la relació s’estableix envers el projecte. L’experiència del CIAC demostra que això és factible, amb 35 projectes en marxa.

Ferran Verdejo, gerent del CIAC, va intervenir per apuntar les línies actuals de treball del CIAC i presentar dos casos d’èxit d’aquesta metodologia cooperativa entre els socis dirigida a reforçar la competitivitat.

El primer cas el va exposar Joan Baylina, director de producció de NISSAN, i tractava el disseny d’un simulador de  processos que soluciona problemes en la seqüenciació dels vehicles en fabricació, originats concretament en la planta de pintura. En la actualitat el simulador està en format de prova pilot, i ha estat desenvolupat conjuntament amb Grupo CT, també soci del CIAC.

L’altre exemple va ser presentat per Manel Servent, director de planificació logística de SEAT. Es tracta del projecte del Megatruck, un vehicle de 60 tones i 25 metres, engegat per la comissió de logística del CIAC que aplega a vuit socis més del clúster. El Megatruck té com a objectiu l’anomenada logística verda, que afavoreix la reducció de CO2, redueix costos i gestos en infraestructures i millora la mobilitat a les autopistes. En aquest moment, el projecte es troba a punt de començar la seva fase de prova.

Juan Ramón Rodríguez, sots president del  ClAC i president de  la comissió de logística, va cloure la jornada animant a la participació en l’esperit de col·laboració proposat pel CIAC.

Edicions locals