Gran Centre donarà 16.000 euros a Dimas arran la campanya solidària de Nadal

Les associacions de comerciants valoren la resposta durant les dates nadalenques i engeguen les rebaixes amb bons auguris

Economia

Els responsables de Gran Centre se senten satisfets la campanya de Nadal pel que fa referència a la seva participació en les diverses propostes ciutadanes en les quals han col·laborat activament. Sota el lema Per Nadal cada ovella al seu corral, queda’t al comerç local, Gran Centre ha estat present a ben diverses activitats, entre les quals la cavalcada de Reis, el taller de llufes i el caga tió solidari en pro d’El Xiprer.

Com a resultat de les compres de Nadal efectuades a través de la targeta solidària de Gran Centre, aquesta entitat destinarà, conjuntament amb l’Obra Social de la Caixa, 16.000 euros a l’Associació per a la intervenció social integral DIMAS. La presidenta de Gran Centre, Laura Sabatés, considera que “la campanya nadalenca ha transcorregut amb normalitat i els nostres associats han detectat, especialment, un canvi d’actitud positiva per part de la gent a l’hora de fer les compres tradicionals d’aquests dies”.
 
Sabatés destaca “la bona oferta comercial de la ciutat i el compromís de la nostra entitat a l’hora de col·laborar amb els associats i l’Ajuntament en les diverses propostes que s’han organitzat”. Des de Gran Centre consideren que “tot i que resulta prematur establir si s’ha iniciat una clara recuperació econòmica pel que fa a les vendes, si que és pot parlar d’una situació molt diferent en relació a la d’anys passats”.
 
Com en anys anteriors, la campanya nadalenca ha suposat un esforç per a Gran Centre per fer front a dues despeses importants: la de l’enllumenat, on han comptat amb la col·laboració extra de molts associats tot i que hi ha carrers com el de Santa Esperança i Nou que s’han quedat sense llums especials, i la de la megafonia: "hem fet un esforç per animar la ciutat sense molestar ningú”, afirma Sabatés.
 
Els representants d’altres associacions comercials de la ciutat coincideixen també en valorar positivament la campanya de Nadal. Esteve Banús, president de l’Associació del Rec al Roc, entitat que compta amb 25 associats d’aquest carrer, considera que “hi ha aspectes positius a destacar, ja que la gent sembla que s’ha decidit a consumir una mica més”. En aquest cas, els associats del Rec al Roc han posat en marxa, a diferència de com feien fins fa uns anys, el repartiment d’unes butlletes que permetien aconseguir diversos premis. “Molts clients prefereixen aquest sistema de regal al de la gran cistella”, diu Banús. Aquesta associació treballa activament en una nova proposta comercial que pensen posar en marxa els propers mesos, ja de cara a l’estiu. Ja amb permís municipal, treballen en la possibilitat de dotar diversos establiments d’un tendal especial per fer més atractiu el comerç de tot el carrer.
 
El president de l’Associació de Comerciants Comerç de Dalt, Miquel Fernández, es mostra també clarament satisfet per la bona acollida que han tingut les seves propostes de col·laboració entre els seus associats, situats principalment als carrers Joan Prim, Girona, Torras i Bages i Passeig de la Muntanya. Una de les seves iniciatives ha estat l’organització d’un taller de dibuixos que s’han pogut veure als comerços on tenen implantació, tot destacant l’esforç que han realitzat per il·luminar el carrer Minetes. Un any més també, han sortejat entre els clients que compraven als seus establiments tres grans paneres amb regals de les botigues associades.
 
Les rebaixes marquen el mes de gener
Passades les festes de Nadal, període de temps on els botiguers concentren una bona part de les vendes de tot l’any, les botigues de Granollers ofereixen tot just des del passat dia 6 de gener, les seves tradicionals rebaixes del mes de gener.

Molts establiments del centre de la ciutat presenten rebaixes, especialment en el sector de la roba, del 70%, tot i que la gran majoria ofereix descomptes del 50%. La presidenta de Gran Centre, Laura Sabatés, assenyala en relació a aquest tema, que “la campanya d’aquest any es presenta molt bé, ja que les bones condicions climatològiques fan que hi hagi molta roba de temporada a la qual se l’ha de donar sortida”. Sabatés remarca igualment que “el client ha de saber qui ofereix realment rebaixes i qui aprofita l’ocasió per a vendre productes de fora de temporada”.

Amb el cartell de rebaixes per tot arreu, també hi ha establiments, com la cèntrica botiga Levi’s de la plaça de les Olles, que ofereix descomptes del 60% per liquidació. 

Edicions locals