El PDeCAT-DC demana una revisió dels sentits de circulació dels carrers del centre

El grup municipal ha presentat al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana per "optimitzar els desplaçaments" en vehicles

Política

El grup municipal del PDeCAT-Demòcrates ha presentat una bateria d’al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) que el ple del consistori va aprovar el passat mes de novembre, per tal "d'optimitzar els desplaçaments en transport públic i vehicle privat", indica el portaveu, Àlex Sastre.


“Per la intensa activitat política no vam poder treballar tan en profunditat com haguéssim volgut el PMU i ja aleshores ens vam comprometre-hi a fer aportacions a posteriori en forma d’al·legacions” ha manifestat Sastre.

“Aquestes al·legacions volen millorar el text i sobretot, donar-li una voluntat d’integrar la intermodalitat (l’ús de diferents modes de transport) en lloc de tractar-los de forma diferenciada. Cada cop més els ciutadans fan servir diferents maneres de moure’s”, ha afegit el regidor Oriol Vila, que juntament amb Eugènia Llonch ha acompanyat Àlex Sastre. El grup del PDeCAT-DM també ha destacat que les dades d’origen per desenvolupar el PMU són de 2015 i fruit d’una enquesta d’hàbits de mobilitat entre els granollerins. “Potser seria convenient actualitzar les dades i ampliar la mostra per conèixer els hàbits de mobilitat de tota la gent que ens visita.”

Les al·legacions plantejades en relació al transport públic demanen millores de la mobilitat transversal del servei d’autobusos, incloent una parada d’autobús al Teatre Auditori, i mesures per incrementar la velocitat comercial del transport públic i fer-lo més competitiu.

Pel que fa al vehicle privat, el PDeCAT-DM vol mesures restrictives del pas de vehicles als carrers Francesc Fàbregas, Camí Ral i la riba est del passeig de la Ribera (és a dir, la mobilitat a l’entorn del camp de futbol de Palou), i l'optimització de recorreguts i sentits de circulació als carrers a l’entorn de l’illa de vianants per evitar desplaçaments excessivament llargs i sinuosos.

En l'àmbit dels aparcaments, proposen fomentar, en els pàrquings dissuasius, un canvi de modalitat de transport, especialment en el repartiment de paqueteria i productes.

A més, el grup municipal proposa la centralització informàtica del sistema semafòric; un pla de contingència de supressió de les barreres arquitectòniques per millorar l’accessibilitat i complir amb la llei que obliga a fer-ho abans del gener de 2019, i un disseny d’una corona de doble sentit de circulació als carrers Roger de Flor, Torras i Bages, Foment i avinguda Sant Esteve-del Parc-Girona.

Edicions locals