VOTV emetrà un programa sobre els atractius turístics de la comarca a vista de dron
'Uiqui Vallès', dirigit per la firma Picadura, es podrà veure a partir de l'1 de juny
Divendres VOTV iniciarà l'emissió de programa Uiqui Vallès, un espai d'entre 5 i 6 minuts per capítol que presenta propostes turístiques "de quilòmetre zero", apuntava la directora i realitzadora Mariona Freixa que, juntament amb Raimon Cartró –ambdós de la firma Picadura–, ha ideat aquestes capçules. La producció de VOTV compta amb el suport del Consell Comarcal del Vallès Oriental i la col·laboració de Vallès Visió.
El director de la televisió pública vallesana, Albert Jordana, definia Uiqui Vallès com "l'enciclopèdia de temes turístics de la comarca", ja que ofereix propostes aptes per a totes les edats per conèixer el patrimoni del Vallès Oriental, amb capítols sobre el modernisme a la Garriga o l'entorn de Cabanyes i Palou a Granollers, per exemple.
Freixa posava en valor el tret diferenciador d'aquest espai, l'ús de drons per a gravar, que "aporta una nova perspectiva d'aquestes elements patrimonials. Per exemple, ens hem pogut apropar al campanar de Vallromanes". Aquest format ha estat possible gràcies a la col·laboració amb Mediacopter, que ha realitzat els enregistraments amb drons.
El contingut literari del programa és principalment descriptiu, tot i que també es recullen curiositats i detalls pràctics de la visita. A més, s'incorporen components informatius gràfics de reforç a la locució, que ha anat a càrrec de la cap d'informatius de VOTV, Clara Armengol.
Potenciar el turisme
El president del Consell Comarcal, David Ricart, considera que es tracta d'un "producte molt necessari per ensenyar el Vallès Oriental i els seus racons fantàstics" i que s'emmarca en la línia de treball de l'ens comarcal de potenciar el turisme. "Tenim una bona situació estratègica per atreure visitants, però també una riquesa que és bo que coneguin els vallesans", deia Ricart.
De moment, s'han gravat 10 càpsules que VOTV anirà emetent al llarg de 20 setmanes a partir de divendres. A més, els capítols estan concebuts per ser distribuïts també a través de webs i xarxes socials. Jordana no descarta que se'n puguin fer més si el programa funciona i es troba el finançament per fer-ho possible.