El MAC es tanca amb menys assistència però més presència europea

El Mercat de l'Audiovisual de Catalunya, celebrat dimecres i dijous a Roca Umbert, va donar protagonisme a la ràdio i els nous formats

Societat, Economia

Una de les taules rodones sobre la ràdio
Una de les taules rodones sobre la ràdio | Xavier Solanas

La 19a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) ha cercat la inspiració en mercats i experiències internacional. Un centenar de ponents han passat per la Nau B1 i el plató del Centre Audiovisual, a Roca Umbert, durant dimecres i dijous. Un centenar de ponents han ofert una trentena de ponències amb un clar accent internacional i, hi han assistit unes 700 persones que han passat pel MAC, segons l'organització.

Tot i que la participació ha estat menor a la d'anys anteriors, tant les conferències –com les dedicades a la ràdio i nous formats– com les 40 empreses de la fira del MAC han tingut més presència europea. De fet, set firmes de França, Holanda i Bèlgica han participat als espais expositius de la Nau Dents de Serra i han col·laborat en l'organització del certamen. S'hi han fet més de 150 contactes empresarials i unes 200 persones han passat per l'espai MAC RV, que aquest any ha acollit les projeccions de Broomx, una empresa pionera, que ha desenvolupat una tecnologia única que permet visualitzar realitat virtual sense necessitat d'ulleres.

El MAC també ha acollit el primer taller de transmèdia, en què professionals de TV3, productors i estudiants han tractat sobre les tècniques i estratègies narratives necessàries per desenvolupar un producte audiovisual en multiplataforma.

Amb tot, la gran protagonista del MAC ha estat la ràdio i els nous formats d'àudio digital, amb professionals del sector i un debat intens a l'entorn dels podcast com a eina de present i futur.

 

Edicions locals