'No cal esperar que s'esgoti l'última gota de petroli per passar al vehicle elèctric'

La Unió d'Empresaris d'Automoció organitza una jornada sobre el cotxe elèctric en el marc de 'Granollers també és motor'

Societat, Economia

Presentació de la jornada sobre el vehicle elèctric, a la seu de la UEI - Foto: UEI
Presentació de la jornada sobre el vehicle elèctric, a la seu de la UEI - Foto: UEI

Txell Parera

Només 9.000 vehicles catalans d'un parc de 5 milions de cotxes són elèctrics, una quantitat "testimonial" però que des de l'any 2000 ha experimentat "un creixement interessant" a Catalunya, segons va apuntar Patrick Renau, president de l'associació Volt-Tour, en la xerrada sobre vehicles elèctrics impulsada per la Unió d'Empresaris d'Automoció de Catalunya que es va celebrar dijous a Granollers.

Renau va destacar que, arreu de Catalunya, hi ha uns 600 punts de recàrrega, "una quantitat d'estacions que representa entre un 10 i un 15% en comparació amb tot el parc de vehicle elèctric català", i va explicar que "hi ha un debat sobre on col·locar aquestes infraestructures". En aquest sentit, Renau va defensar la recàrrega domèstica dels vehicles perquè "pot contribuir a generar energia per tota la casa", tot i queva apuntar que "la gent que viu en pisos haurà d'optar pel transport públic o per utilitzar vehicles elèctrics cedits. No cal que tots canviem de cop cap al vehicle elèctric", va afirmar.

El president de Volt-Tour va recordar que "el taló d'Aquil·les" dels cotxes elèctrics són les bateries, però va defensar-ne el seu ús perquè "optimitzen la mobilitat, promouen la innovació i l'adaptació empresarial i contribueixen a millorar la qualitat de l'aire i a reduir el nivell sonor". Renau va afegir que "no és el millor perquè genera poca energia, però és una solució als problemes del vehicles que funcionen amb combustible perquè és molt més eficient", ja que aprofita molta més energia de la què produeix que un vehicle que funciona amb gasolina o dièsel. "No cal esperar que s'esgoti l'última gota de petroli per passar al vehicle elèctric", va indicar.

Tot i els avantatges, les xifres del parc de vehicles elèctrics a casa nostra són baixes. "L'any 1912 ja es van crear vehicles elèctrics que funcionaven amb bateries de plom i anys abans, el 1899, el primer vehicle en superar els 100 km/h havia estat també un vehicle elèctric. Tothom pensava que el conductor es desintegraria, però va funcionar", afirma Renau, qui atribueix l'aposta pel vehicle de combustible al pragmatisme: "Quan els fabricants van haver de decidir-se, hi havia dues opcions: o bé desplegar benzineres, o bé crear una infraestructura elèctrica. La primera opció era més ràpida", apunta. I assenyala que "en aquella època la contaminació no importava, però ara estem en una altra realitat i tenim electricitat arreu. No cal rebutjar el que es va fer, però no podem oblidar que estem en una altra situació", va assegurar.

Edicions locals