El cartell s'ha inspirat en la confrontació de personatges

Jordi Oms, de Santa Maria de Palautordera, ha estat l'encarregat del disseny d'aquesta edició

Cultura, Societat

Jordi Oms, el dissenyador triat enguany per a la imatge de la festa
Jordi Oms, el dissenyador triat enguany per a la imatge de la festa

Cada any, la revelació de la imatge de la festa és molt esperada, perquè aquest és un element comunicatiu que determina un ampli ventall d’aplicacions i de productes de marxandatge. És el rostre de la festa de portes enfora, i això sempre provoca un encès debat entre partidaris i detractors.

Enguany l’elecció ha recaigut en el dissenyador de Santa Maria de Palautordera Jordi Oms, que coneix molt bé la festa granollerina: “Hi he vingut molts anys, i per això encara em fa més gràcia. I pel fet que és una festa que organitza la gent”, explica.

Mitja dotzena de versions

De la seva proposta se n’han fet mitja dotzena de variacions, però totes parteixen d’un mateix joc visual, basat en l’oposició: “Són dues cares enfrontades i representen la trobada amb l’altre. La festa major representa en part això, una ocasió per trobar-te amb l’altre, amb el diferent de tu, i junts construir la festa. És una rivalitat festiva”.

El dissenyador ha emmarcat aquesta rivalitat entre Blancs i Blaus sobre el que considera que és l’element més significatiu de la festa: el mocador de les colles. Al seu interior s’hi incorporen els rostres d’uns personatges que es poden identificar amb el correfoc, el correaigua, els rajolers… Cada cartell correspon a un model diferent.

L’execució també està molt meditada i juga a favor del concepte. “És un traç molt marcat, molt gestual, per remetre a l’expressivitat de la rauxa, de la festa. També en molts casos les línies trepitgen el text i és una manera de representar els piques, les competicions”, detalla el dissenyador.

El cartell té la peculiaritat que es pot girar i això reforça la idea de i propicia la intervenció de l’espectador. També fa que resulti molt versàtil i que les aplicacions siguin molt diverses. Com assenyala Oms, “amb molt poc fer molt”.

Una de les principals virtuts d’aquest disseny és que està obert a la imaginació i a la creativitat, talment com una tela en blanc. Circulen targetons de mida postal que permeten que cadascú es dissenyi la seva versió particular, per exemple dibuixant una cara a cada cantonada i compartint el resultat a les xarxes socials. De manera que les variacions poden arribar a ser infinites…

Edicions locals