Els establiments de Gran Centre donaran un format 'retro' al GRN18
L'activitat comercial, que enguany incorpora una mostra d'oficis i artesans en viu, tindrà lloc aquest dissabte a l'illa de vianants
Una quarantena de comerços i establiments adherits a Gran Centre sortiran aquest dissabte al carrer en una nova edició del GRN, la mostra de comerços i de les empreses de serveis de Gran Centre Granollers. “El GRN és un aparador, una mostra de tendències a peu de carrer perquè tothom pugui gaudir-ne mentre passeja pel centre”, diu Laura Sabatés, presidenta de l’associació de comerciants i serveis Gran Centre.
L’any passat, l’entitat va organitzar un aparador de 500 metres de llargada en el tram comprès entre la plaça de la Corona i el carrer Torras i Bages, una gesta pensada per marcar un rècord Guiness.
En aquesta ocasió, però, el GRN adoptarà un format més petit i retro per homenatjar els orígens del comerç a la ciutat. “La idea és posar en valor d’on venim i alhora recordar que el comerç ha anat evolucionant”, diu Sabatés. Per això, l’entitat farà un petit homenatge als establiments guardonats en els Premis Porxada de la setmana passada. “Hi haurà uns racons amb els cinc establiments històrics i centenaris guardonats”, indica.
A més, seguint el fil dels oficis antics, també s’establiran tres illetes que, a part de ser aparadors, mostraran cada hora, matí i tarda, un ofici tal com es feia antigament, des de com s’elaboraven les joies fins a la perruqueria que es feia anys enrere, passant per la confecció d’espardenyes o de perfums entre d’altres, tot amb la idea de fer atractiu el comerç de la ciutat.
La mostra comercial i l'exposició d'oficis i artesans en viu tindrà lloc aquest dissabte, 20 d'octubre, de 10 a 20.30 h a l'illa de vianants, entre el carrer Torras i Bages i la plaça de la Corona.
Acció de promoció
Laura Sabatés explicava dimarts en la presentació del GRN18 que l’acció no té l’efecte directe d’una venda automàtica, però sí que és una acció de promoció pel comerç. “No té un retorn immediat pel que fa a la caixa, però sí que és sembrar perquè els veïns parin més atenció a establiments que potser no coneixen i que, en veure’ls fora del seu espai habitual, els cridin més l’atenció”, diu Sabatés. “Es tracta d’interactuar amb els clients d’una manera diferent”.