El Bellera lidera un Erasmus sobre hàbits alimentaris i rendiment escolar

Aquesta setmana el centre ha rebut professorat de Polònia, Croàcia, Letònia i Portugal, socis del projecte europeu

Societat

La Big Band bellera va actuar dilluns per a l'alumnat arribat per a l'Erasmus +
La Big Band bellera va actuar dilluns per a l'alumnat arribat per a l'Erasmus +

L’Institut Celestí Bellera ha iniciat aquesta setmana un programa Erasmus + que s'allargarà fins al curs 2019-2020 i que suposarà el desenvolupament de dos projectes en col·laboració amb altres centres d'arreu d'Europa.

D'una banda, aquest dilluns el centre granollerí acollia la primera trobada internacional de professorat amb professionals d'instituts de Polònia, Croàcia, Letònia i Portugal. Amb centres d'aquests quatre països, el Bellera coordinarà el projecte Healthier Breakfast, wiser Minds, que pretén demostrar la vinculació entre els hàbits alimentaris i el rendiment escolar.

El grup impulsor està format per alumnes de 2n i 3r d’ESO sota el guiatge d’un grup de professorat compromès amb la innovació. Aquests alumnes es reuneixen cada dijous a l'anomentat Espai Erasmus per treballar en anglès de manera col·laborativa i multidisciplinària tots els aspectes relacionats amb el projecte. "L’objectiu respecte dels participants és que siguin transmissors i dinamitzadors del canvi sobre la temàtica estudiada al nostre centre i al nostre entorn", indica Alícia Moreno, directora del Bellera.

Aquesta setmana, l’institut ha acollit la primera trobada de professorat. L'acollida dels educadors forans es va fer dilluns amb un concert de benvinguda de la Big Band Bellera i una visita pel centre, que va acabar amb un esmorzar saludable. Durant la resta de la setmana, el professorat motor del projecte europeu ha dut a terme jornades i visites de treball, com a la Fundació Alícia.

D'altra banda, el segon projecte que en el marc del programa Erasmus + treballarà l'institut Celestí Bellera és bilateral, per mitjà d'una associació amb el Lycée de Le Bourget a París. Es tracta d'una iniciativa que pretén apropar la literatura a la comunitat educativa i a la ciutat, i fer un canvi en el seu estudi, tot incorporant-hi les noves tecnologies.

El grup impulsor estarà format per alumnes de 4t d'ESO de projectes singulars i els alumnes de 1r de batxillerat i els alumnes batxibac.

 

Edicions locals