La campanya comercial de Nadal enllaça amb les rebaixes

El període ha començat Amb descomptes "agressius", d'entre el 40% i el 50%

Economia

La campanya comercial de Nadal enllaça amb les rebaixes
La campanya comercial de Nadal enllaça amb les rebaixes

La fi de les festes nadalenques és sinònim d’inici de rebaixes d’hivern. Amb tot, des que el Govern va liberalitzar les rebaixes, ara fa dos anys –va eliminar-ne el calendari, les va convertir en una recomanació i no en una imposició i va donar llum verda als comerciants perquè cadascun triï quan vol fer els descomptes–, els períodes de campanyes comercials són més confusos.

“Des del Black Friday, a finals de novembre, fins després de les rebaixes d’hivern, a finals de febrer, estem pràcticament en campanya comercial contínua”, diu el gerent de Gran Centre Granollers, Ernest Sugrañes.

Amb tot, afegeix, “el 95% de les botigues respecten el calendari de rebaixes”, que comença just després de les festes de Nadal i que, en el cas de Gran Centre, acabarà formalment el 9 de març amb la festa de la Gran Fira al Carrer, que liquida estoc d’hivern i presenta la temporada de primavera.

“Aquestes setmanes coincideix el període de rebaixes amb les vendes de productes d’hivern –aquest any encara no ha fet prou fred– i amb els bescanvis de productes comprats els dies previs a Nadal”, diu el gerent de Gran Centre, amb gairebé 200 comerços associats. "La campanya ha començat amb descomptes agressius, d'entre el 40% i el 50%", assegura.

D’altra banda, segons Sugrañes, la continuïtat de descomptes des de finals de novembre també ha permès que les vendes siguin cada cop més esglaonades. “Els clients ja no esperen a l’últim moment per comprar, com era habitual anys enrere, i això ens permet millorar l’atenció perquè podem dedicar-hi més temps”, apunta en relació amb els comerciants.

I en això hi té a veure especialment el Black Friday, que a finals de novembre ja anuncia que s’acosten les festes de Nadal i dóna el tret de sortida a la campanya comercial. Pel que fa a les vendes dels comerços associats a Gran Centre durant les festes nadalenques, Sugrañes assegura que el resultat ha estat en general positiu, “tant o millor que en campanyes d’anys anteriors”.

Edicions locals