L'Oficina Comarcal d'Habitatge va tramitar més de 3.000 expedients durant el 2018
En total va fer gairebé 7.900 atencions a veïns de la comarca, un 35% que l'any anterior
El Servei d’Habitatge del Vallès Oriental va augmentar, durant el 2018, un 35% l’atenció a les persones que necessiten tramitar alguna prestació, ajut, tramitació o assessorament en aquest àmbit. En total van ser 7.874 atencions i es van tramitar 3.107 expedients de tota la cartera de serveis d’habitatge. En aquest cas, respecte a l’any anterior, l’augment ha estat del 20%.
El volum més important de tramitacions dutes a terme per l’oficina ha estat en l’àmbit social, procedents de les diferents convocatòries de la Generalitat destinades a afrontar despeses de lloguer de l’habitatge habitual, o prestacions econòmiques d’especial urgència en casos de desnonament, impagament de quotes d’hipoteca o de lloguer, amb 1.734 sol·licituds.
Un cop justificats correctament tots els rebuts, el conjunt de sol·licitants percebran 2.548.990 € –un 11% més que l’any anterior i un 36,5% més que el 2016, quan es van començar a tramitar aquestes gestions a l’oficina–.
L’Oficina de l'Habitatge té l’objectiu facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans de la comarca. Entre d’altres, assessora en la compra d’habitatges; en els processos de desqualificació d’habitatges de protecció oficial, tant de promoció pública com privada; en la gestió de la renovació de préstecs d’habitatge i en la gestió d’ajuts al lloguer.
També fa inspeccions tècniques d’obres de rehabilitació, les quals s’han assessorat i tramitat; tramita les sol·licituds d’ajudes a la compra, desqualificació i renovació de préstecs d’habitatge i tramita les cèdules d’habitabilitat de nova ocupació i d’habitatge usat.