Junts per Granollers creu que l'itinerari ciclable s'ha fet a corre-cuita per la proximitat de les eleccions

El candidat Àlex Sastre aposta per avançar en una limitació de velocitat de 30 km/h al nucli urbà

Societat

Àlex Sastre, al carril bici del carrer Sant Josep de Calassanç
Àlex Sastre, al carril bici del carrer Sant Josep de Calassanç

El regidor a l'Ajuntament i cap de llista de Junts per Granollers (JxGrn), Àlex Sastre, està d'acord en avançar cap a una mobilitat més sostenible que situï la bicicleta davant del cotxe privat, però considera que el govern local ha fet aquest primer itinerari "a corre-cuita, abans de les eleccions perquè anaven coixos en aquest àmbit", diu Sastre.

Per al candidat de JxGrn és important "fer l'aposta de la mà de la ciutadania, sinó hi ha el risc que creï animadversió en alguns veïns, que ho vegin com una amenaça en comptes de com un model de transport", deia Sastre. En aquest sentit, denuncia que l'actuació s'ha fet sense informar el veïnat –a part del qual afecta guals i entrades d'alguns habitatges–, que "s'ho ha trobat d'un dia per l'altre". De fet, per a Sastre, aquesta "improvisació" palesa una urgència prèvia a la contesa electoral. "Com és que aquest itinerari ciclable, que consisteix en pintar i senyalitzar i, per tant, una despesa poc important per a un ajuntament, no s'ha fet abans?", es pregunta el regidor a l'oposició.

I, amb la data del 26 de maig al cap, Sastre també avançava una proposta del seu programa: que progressivament, dins el nucli urbà, s'avanci cap a la limitació de velocitat de 30 km/h.

Edicions locals