El projecte Patis Compartits de l'Ampa de l'Escola Ponent, finalista als premis FaPac

La iniciativa pretén implicar les famílies en la vida escolar per mitjà del joc al pati

Societat

El projecte Patis Compartis de l'Ampa de l'Escola Ponent de Granollers ha quedat finalista en la modalitat de Tothom a l'Ampa de la setena edició dels Premis FaPac (Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya).

De fet, el 2017 l'Ampa de l'Escola Ponent ja va guanyar el primer premi de la FaPac amb el projecte El català com a via d'inclusió, que impulsava la participació de famílies immigrants a l'escola i l'aprenentatge de la llengua.

En aquesta ocasió, Patis Compartits vol potenciar que entre les famílies es vagin teixint complicitats i s'impliquin a la vida escolar, a través del joc al pati. Cada divendres, un curs diferent d’Infantil canvia l’itinerari de recollida dels infants per creuar l’escola per dins podent interactuar de forma més directa amb el seu món escolar. Després, les famílies poden decidir lliurament si es queden a l’activitat, en el pati interior de l’escola.

Una estona abans les famílies voluntàries i la Tècnica Integradora Social (TIS) del centre preparen la música que amenitzarà l’activitat i els materials necessaris pels jocs. Un cop arriben els participants, les famílies voluntàries i la TIS de l’escola dinamitzaran els jocs a realitzar, sempre buscant la màxima participació tan dels infants com dels adults.Es tanca la sessió amb una petita dinàmica de grup de rotllana i llavors es fa retorn de com ha anat la sessió, s’agraeix la seva participació i s’anima a les famílies pel pròxim dia. També es donen informacions d’interès de l’escola.

Aquest projecte es va iniciar el tercer trimestre el curs 2017-2018. En el curs actual, 2018-2019, se segueix implantant i s’ha consolidat satisfactòriament.

Les votacions es poden fer a través del web premisfapac.cat.

Edicions locals