Adif licitarà de nou la redacció del projecte del primer tram del cobriment de la via del tren

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries estima un pressupots d'1,3 milions d'euros

Societat

Adif licitarà de nou la redacció del projecte del primer tram del cobriment de la via del tren a Granollers
Adif licitarà de nou la redacció del projecte del primer tram del cobriment de la via del tren a Granollers

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) –empresa pública del Ministeri de Foment– ha iniciat el tràmit previ a la licitació dels serveis de redacció del projecte bàsic i de construcció del cobriment de les vies de tren al seu pas entre els ponts dels carrers Josep Umbert i Agustí Vinyamata –un tram d'uns 960 metres–.

Segons fonts d'Adif, la publicació de la licitació es preveu que sigui efectiva durant les properes setmanes i inclourà, a banda de la redacció del projecte de cobriment del traçat ferroviari, el trasllat de les instal·lacions de manteniment que té Adif al costat de l'estació Granollers Centre –unes naus visibles a l'esquerra de la via en sentit Girona–. El pressupost estimat per a la redacció serà d'1,3 milions d'euros i es preveu un termini d'execució de 14 mesos.

L'actuació d'Adif respon "als acords arribats en una reunió a finals d'any", indiquen des de l'Administrador d'Infraestructures. L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha explicat que en aquesta trobada, que es va produir al desembre, l'equip de govern local "va tornar a posar els números sobre la taula. Adif torna a veure el cobriment, i els propers dies traurà a licitació la redacció –que inclou el desplaçament de vies de la zona de l'estació– per fer viable l'operació", assegura Mayoral. Adif afegeix que "l'Ajuntament ha plantejat algunes alternatives" que la nova redacció del projecte tindrà en compte.

Desencallar l'execució?

Aquesta, però, no és la primera vegada que es redacta el projecte d'aquest primer tram del cobriment. De fet, existeix un document elaborat fa més d'una dècada (2008), que ha quedat obsolet i que pressupostava les obres en uns 18,8 milions d'euros, bona part dels quals es preveien pagar amb els terrenys urbanitzables de l'entorn ferroviari.

"Tècnicament hi ha coses que han canviat i s'han de refer", indica Mayoral, qui alhora reconeix que aquesta licitació tampoc serà, doncs, garantia d'execució. "S'haurà de veure i gestionar perquè el projecte ja l'hem tingut i no s'ha fet. En tot cas, nosaltres hem demostrat a Adif que el cobriment torna a ser viable", assegura l'alcalde.

De moment, de la segona fase prevista en l'acord inicial fa més d'una dècada anys –entre Vinyamata i el pont de la carretera de Cardedeu– no se n'ha parlat.

D'altra banda, Mayoral també reconeix que cal seguir avançant en el desplaçament de l'estació de mercaderies perilloses, que s'ha de traslladar al terme municipal de la Llagosta –on s'hi preveu una central integral de mercaderies–. "Convé que la Generalitat i l'Estat es posin d'acord i buscar la inversió. La bona notícia és que ara hi haurà un govern a Madrid amb ganes de parlar d'aquest tema i, per tant, hi ha una via oberta", opina.

Edicions locals