Un miler d'alumnes de 22 escoles i instituts presenten els seus robots a la VallèsBot

La fira de robòtica vinculada a projectes socials i de ciutat es consolida

Societat

El projecte pretén despertar la vocació tecnològica també en les noies
El projecte pretén despertar la vocació tecnològica també en les noies

Dimecres, un miler d'alumnes de 22 de centres de primària i secundària de Granollers, Canovelles, la Roca i, aquest any també, les Franqueses, van participar en la segona edició de la VallèsBot, un projecte per introduir la tecnologia i la robòtica a l’aula i fomentar-ne el coneixement entre els joves i, especialment, les noies.

L'alumnat va trobar-se al parc del Congost durant tot el matí per presentar solucions robòtiques i tecnològiques dissenyades pels nois i noies d'acord amb la temàtica proposada enguany: la millora dels parcs.

Entre les propostes, hi havia gronxadors adaptats, tobogans més segurs i fonts d'alçada regulable, entre altres. Posteriorment, un jurat les va valorar i va entregar diplomes als projectes més creatius i innovadors.

La iniciativa de la VallèsBot va néixer el curs passat del treball en xarxa entre professors, centres educatius, ajuntaments i el Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental amb la idea d’oferir solucions a reptes quotidians de l’entorn a partir de la robòtica i el pensament computacional.

A diferència d’altres projectes de vocació tecnològica, la VallèsBot no és competitiva i es desenvolupa en horari lectiu, fet pel qual tot l’alumnat pren part de la proposta i aprèn de la construcció i programació de robots.

Edicions locals