La fira estrena el Mercat de Creadors, un espai per als petits emprenedors i tallers emergents

El mercat tindrà una carpa pròpia d'uns 300 metres quadrats

Cultura, Societat, Economia

Roberto Morte, ceramista de l'Ametlla del Vallès, és un dels creadors que hi participarà
Roberto Morte, ceramista de l'Ametlla del Vallès, és un dels creadors que hi participarà

A la recerca de nous públics, l’oferta expositiva de la fira de l’Ascensió s’enriqueix enguany amb una nova proposta: el Mercat de Creadors. Un espai on poder adquirir originals articles de moda per a petits i grans, complements, joies i bijuteria d’autor, il·lustracions, joguines i elements de decoració. Tot amb molta cura pel disseny, la funcionalitat i la qualitat de les matèries primeres.

Aquesta és una iniciativa del promotor granollerí Àlex Marés, a través de la seva agència Eventos Increíbles, que l’Ajuntament va acollir de bon grat. Durant l’any també s’encarrega de l'organització de la Llotja del Disseny a la plaça de la Porxada o de la fira nadalenca DFactory a Roca Umbert.

El gran volum de visitants que atreu la fira granollerina ha estat un factor determinant per prendre aquesta decisió. “L’Ajuntament diu que passen més de 60.000 persones per la fira, una xifra molt gran. Però és un públic molt popular, que de vegades només va a passejar sense un objectiu de compra concret. Així que ens caldrà captar l’atenció d’aquells que tenen interès pels productes més artesanals, per les coses fetes a mà o diferents. Haurem d’adaptar els continguts a allò que la gent pugui cercar”, apunta Marés.

Espai amb personalitat pròpia

El Mercat de Creadors comptarà amb un espai propi, de la mateixa manera que la Mostra Gastronòmica o l’espai JugarxJugar. Es tracta d’una carpa de 300 metres quadrats, amb capacitat per a gairebé una quarantena d’espais expositius. Tots petits emprenedors independents i tallers emergents que aposten pel disseny innovador, allunyats dels productes majoristes i de la manufactura industrial. “La gent d’aquest sector té molta mobilitat en l’àmbit de fires, hi ha venedors que vénen de Girona, altres de Sitges.

Però el fet de tractar-se d’una fira de tres dies de durada fa que la majoria, entre un 60 i un 70%, siguin de la comarca”. Marés, creu que és una aposta “innovadora” en el context de la fira i amb “bones expectatives”. S’ho planteja com una prova pilot que, si té bona acollida, l’any que ve pot consolidar-se.

La Llotja del Disseny, precedent

L’antecedent d’aquesta iniciativa va ser la participació, en l’edició de l’any passat, de la Llotja del Disseny, el mercat a l’aire lliure que se celebra un dissabte al mes a la Porxada. Mitja dotzena dels seus venedors van ser presents en un espai dins la carpa multisectorial, a manera d’experiència. La prova va tenir un resultat agredolç. La idea va ser ben rebuda, però la seva oferta diferenciada va quedar una mica diluïda enmig de tota la diversitat de la fira multisectorial i potser no es va entendre del tot.

En opinió de Marés, “la Llotja del Disseny té la seva vida al llarg de l’any i l’Ascensió és un esdeveniment puntual, i tots dos tenen públics diferents. Fins i tot les propostes i les marques que es trobin a un lloc i l’altre poden ser diferenciades, de manera que ara hem preferit crear una denominació diferent per no barrejar les coses i no confondre la gent”. Per acabar d’arrodonir la proposta, es planteja la possibilitat d’incloure algun element dinamitzador, com ara actuacions de música en directe.

Edicions locals