La Generalitat vol estendre les zones de baixes emissions a totes les ciutats grans de Catalunya

La mesura, presentada dilluns a Barcelona, s’inclourà en la nova llei de protecció de l’atmosfera

Societat

La mesura entrarà en vigor a Barcelona l'1 de gener
La mesura entrarà en vigor a Barcelona l'1 de gener

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, van presentar dilluns la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions a Barcelona, una mesura que entrarà en vigor a la capital catalana l'1 de gener i que prohibirà als vehicles més contaminants poder accedir o circular per l'interior de la ciutat de dilluns a divendres entre les 7 i les 20 h.

La zona implica una àrea de més de 95 quilòmetres quadrats que inclou, totalment o parcialment, Barcelona (a excepció de la Zona Franca-Industrial i el barri de Vallvidrera, Tibidabo i les Planes) i quatre municipis més: l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Adrià de Besòs.

Malgrat que el tret de sortida es faci en aquests municipis, la Generalitat té previst estendre la zona de baixes emissions a totes les ciutats grans de Catalunya més endavant, "no només com a mesura correctora, sinó també com a mesura de prevenció", deia el conseller Calvet, qui afegia que la iniciativa –que alhora ha d'implicar una millora en l'oferta de transport públic– s’inclourà en la nova llei de protecció de l’atmosfera.

Calvet, a més, apuntava que la Generalitat "acompanyarà els municipis i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el procés d’implantació d'aquestes zones de baixes emissions, facilitant que sigui efectiva, amb més i millor transport públic, i en la transició de les flotes de transport cap a vehicles amb zero emissions".

Segons l'Àrea Metropolitana de Barcelona, actualment ja hi ha una dotzena de municipis de la demarcació interessats a implementar aquesta mesura.

Pel que fa a Granollers, el regidor de Mobilitat assegura que "no té sentit que els vehicles contaminants no puguin circular per Barcelona però en canvi sí que puguin fer-ho per altres ciutats", perquè "no podem fer pedaços en la lluita contra la contaminació atmosfèrica". En aquest sentit, reclama una "reflexió conjunta" entre tots els municipis de l'entorn metropolità per treballar plegats en la gestió de la mobilitat a les ciutats.

Edicions locals