Gran Centre s'adhereix a la Confederació Espanyola de Centres Històrics

Granollers és la segona ciutat catalana que forma part d'aquesta entitat que vincula l'atractiu patrimonial amb el comercial

Economia

Laura Sabatés, de Gran Centre, rep de la mà del president de Cocahi, José Manuel Bello, el diploma d'adhesió a l'entitat
Laura Sabatés, de Gran Centre, rep de la mà del president de Cocahi, José Manuel Bello, el diploma d'adhesió a l'entitat | M.E.

L'associació de comerços i serveis Gran Centre s'ha adherit a la Confederació Espanyola de Centres Històrics (Cocahi), una entitat sense ànim de lucre que treballa per conservar el patrimoni dels nuclis urbans i defensar-hi el comerç i les activitats mercantils. Avui, a la sala de plens de l'ajuntament, l'alcalde, Josep Mayoral, i el president de Cocahi, José Manuel Bello, signaven l'acord per treballar en xarxa.

La presidenta de Gran Centre, Laura Sabatés, ha assegurat que formar part de la Cocahi permetrà a Granollers potenciar les sinergies entre l'atractiu històric i el comercial. A més, "és un salt a l'àmbit nacional i internacional, que ens posiciona en el mapa més enllà de Catalunya", apunta. De fet, Granollers és la segona ciutat del país que en formarà part, després de Barcelona, i en el conjunt de l'Estat hi ha 40 municipis a la Cocahi.

Gran Centre va conèixer l'existència de la confederació a Madrid, quan al març va anar-hi a recollir el Premi Nacional de Comerç Interior 2018 organitzats pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. Allà també s'hi premiava una associació de Santiago de Compostela, adherida a la Cocahi. "De seguida vam pensar que lligava amb la nostra idea de millorar el comerç i d'una visió de portes enfora, tot fent xarxa i valorant la història com a reclam per passejar i comprar en un espai singular", explica Sabatés.

Per pertànyer a la Cocahi només cal tenir un centre d'interès històric, però sí que està restringit a una associació per municipi, la de més associats. El president de la confederació explicava com l'ens vol defensar el comerç i de les activitats mercantils en els nuclis històrics de les ciutats i pobles de l’Estat.

A més, facilita la informació sobre les actuacions de les administracions i organismes públics i privats en els centres històrics, així com la gestió de totes aquelles actuacions encaminades al desenvolupament i la promoció dels nuclis històrics. De fet, treballa per la millora general dels nuclis històrics, tenint en compte la conservació del seu patrimoni. Entre els projectes actuals, hi ha "una ordenança per harmonitzar els centres històrics, i una altra per la seva sostenibilitat", indicava Bello. Cocahi també vol que l'ONU reconegui el 4 de maig com el Dia mundial dels centres històrics.

Per la seva part, l'alcalde li donava la benvinguda a "una ciutat amb una relació especial amb el món del comerç" i li recordava que els romans ja van descobrir al segle II que era un encreuament estratègic i com el mercat a Granollers està documentat des de l'any 1040. Mayoral també li apuntava dades de la situació actual, com que els granollerins fan el 94% de les compres a la ciutat i que el 45% dels ingressos de les botigues són de fora. "Tenim història, molt present i més futur", deia l'alcalde, que considerava imprescindible la feina en xarxa i agraïa a Gran Centre que "sempre hagi estat compromesa amb el desenvolupament de la ciutat".

Bello assegurava que li havia agradat el centre i l'oferta comercial que hi ha, però no se n'estava d'apuntar que "el terra de la carretera –carrer Anselm Clavé– és millorable".

 

Edicions locals