Calvet aposta per consensuar amb el territori la connexió viària entre Sabadell i Granollers

El conseller de Territori i Sostenibilitat exposa a les Franqueses, en una assemblea de càrrecs electes de Junts x Catalunya, el Pla de Mobilitat del Vallès

Societat, Política

El conseller Damià Calvet va ser dimecres a les Franqueses
El conseller Damià Calvet va ser dimecres a les Franqueses

Una setantena de càrrecs electes de Junts per Catalunya del Vallès Oriental es van trobar dimecres al vespre a Can Ribas, a les Franqueses, en una assemblea ordinària del partit, una trobada trimestral que en aquesta ocasió va comptar amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

En la trobada es van tractar temes de política local i comarcal i es va expressar la “necessitat d’endreçar l’espai polític de Junts per Catalunya”, actualment amb uns 3.000 regidors a tot Catalunya però amb procedències polítiques diferents. “Hem d’endreçar l’espai polític i construir un relat de país en benefici de les persones i l’economia sense renunciar a res”, deia Calvet. “Un país que pugui posar a disposició de la seva gent tots els seus recursos: un país independent”, afegia.

El Pla de Mobilitat

D’altra banda, Calvet, acompanyat del secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, va explicar als assistents el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, aprovat inicialment al febrer i actualment en exposició pública. El pla preveu quin ha de ser el model de mobilitat entre els dos vallesos i incorpora una setantena d’accions a executar fins al 2026. Les actuacions estan valorades en 2.500 milions d’euros i estan orientades a la millora del transport públic i de la xarxa viària i ferroviària entre les dues comarques.

Segons Calvet, el pla de mobilitat “ha de permetre que el Vallès tingui més identitat, que sigui una àrea amb un pes propi al país i que no estigui supeditada a l’àrea metropolitana”. “El Vallès té prou entitat i dimensió per ser un dels motors del país”, deia.

Sobre el Quart Cinturó, el conseller recordava que l’autovia té diverses fases: una que ja està acabada –ronda de Terrassa–, una altra que s’està executant fins a Abrera, i una altra –entre Terrassa i Sabadell– que ja compta amb consens al territori per tirar-la endavant.

Sobre el traçat entre Sabadell i Granollers, apuntava que “la connectivitat entre les dues ciutats és imprescindible, tot i que la nomenclatura de Quart Cinturó ja és equívoca”. “Cal donar sortida a la mobilitat interior i també de pas del país, però cal consensuar amb les comarques i els municipis el territori el model de la connexió”, concloïa.

Edicions locals