L'escola de música Josep M. Ruera opta per l'ensenyament a distància

Els centres musicals dinamitzen en línia el vessant socia de la música i apunten que el més important és 'no deixar de tocar'

Cultura

Trompetistes de l'EMM Ruera interpreten ' When You're Smiling Granollers', amb arranjament d'Ivó Oller
Trompetistes de l'EMM Ruera interpreten ' When You're Smiling Granollers', amb arranjament d'Ivó Oller

Amb la represa del trimestre escolar i la posada en marxa d’activitats virtuals en escoles i instituts també s’han activat telemàticament algunes activitats extraescolars, com per exemple les musicals. En el cas de l’Escola Municipal de Música i Conservatori Josep M. Ruera, però, l’activitat del curs no s’ha aturat ni un moment en les gairebé cinc setmanes de confinament, malgrat que l’Ajuntament va suspendre el cobrament de quotes fins que es normalitzi la situació.

Durant aquest temps, l’equip directiu, el claustre de professors i la secretaria han acompanyat telemàticament els alumnes i les seves famílies, tant des del punt de vista acadèmic com també emocional. “No és gens fàcil”, diu Anna Maria Piera, directora del centre. “No estàvem preparats, però amb ganes, il·lusió, vocació i molta imaginació i creativitat hem pogut tirar endavant el curs amb la màxima normalitat que aquesta situació ens permet”.

Per fer-ho, el centre està en contacte permanent amb els alumnes i ha reforçat les tutories, que “en aquests moments són molt importants”. Les assignatures teòriques (llenguatge, harmonia, audició, història de la música i percepció auditiva) es fan online utilitzant correus electrònics, videoconferències i a través d’un nou Moodle que han obert aquests dies.

A més, aviat també s’obrià un canal de YouTube per treballar amb els alumnes. Les classes individuals d’instrument també es fan utilitzant plataformes de videoconferència i en alguns casos amb l’enviament d’àudios i vídeos per mitjà de Whatsapp, mentre que els cors, les orquestres, els combos i les cambres reben per correu electrònic les partitures o els fragments orquestrals per treballar a casa i assajar per videoconferència.

A més, els repertoristes enregistren els acompanyaments amb piano perquè els alumnes de corda i vent els puguin tenir a casa i puguin tocar acompanyats. “És una feina complexa i que comporta moltes hores de feina, tant de preparació de nou material adaptat a les circumstàncies com de contacte personalitzat amb els alumnes”, diu Piera, qui també assenyala que “la música és una eina que en moments com l’actual ens pot acompanyar i ajudar molt”.

La directora de l’escola de música i conservatori apunta que el curs ni s’ha acabat ni tampoc s’ha perdut. “Tot i que el nivell acadèmic que puguem assolir al final de curs és el menys important, el curs continua viu, adaptat al moment actual i a les necessitats de cada un dels alumnes”, assegura. “El que volem és mantenir unes rutines i uns hàbits de treball prou engrescadors i coherents que ajudin l’alumnat a tirar endavant acadèmicament i anímicament”. I conclou: “Esperem acabar el curs a l’escola i fer algun assaig plegats per ajuntar tots els instruments i les veus que ara treballen individualment des de casa”.

Edicions locals