Gran Centre i Comerç de Dalt s'adapten a la realitat 3.0

Les dues entitats, amb 250 botigues i serveis associats, impulsen un nou servei d'atenció telefònica i l'entrega a domicili

Economia

Les dues entitats posen un telèfon a disposició dels clients i repartiments a domicili
Les dues entitats posen un telèfon a disposició dels clients i repartiments a domicili

Les associacions de comerciants Gran Centre Granollers i Comerç de Dalt han reforçat la seva col·laboració i han dissenyat conjuntament un nou sistema de comunicació "més atractiu i directe" i que permeti tenir més incidència comercial entre els veïns de Granollers i els pobles de l'entorn.

Aquest dijous es posa en marxa el projecte, que inclou diverses novetats per "adaptar-nos a la nova realitat 3.0 que estem vivint", diu Isaac Gómez, gerent de Comerç de Dalt. Destaquen la posada en marxa d'un nou servei d'atenció telefònica personalitzada per atendre clients i consumidors que busquin qualsevol producte. "Qualsevol persona que tingui un dubte o vulgui informació de qualsevol comerç pot trucar-hi; el servei l'atendrà i el derivarà a l'establiment que calgui", explica Gómez.

El telèfon –619 360 068– està actiu de dilluns a divendres de 9 a 18 h, i la idea és que tingui continuïtat més enllà de l'actual situació. D'altra banda, també es reforça la comunicació a través de les xarxes socials i del web de l'entitat, que esdevé un punt de referència per als comerços que no disposen de presència pròpia a la xarxa.

Així, diu Laura Sabatés, presidenta de Gran Centre, "els comerços físics s'acosten més als clients". Alhora, el web també recull el llistat de botigues i serveis de les dues entitats que continuen actives durant aquests dies i els que poden vendre a través de la xarxa. "El 60% de les botigues físiques estan tancades, però amb una trucada de telèfon o través del web es pot preparar la comanda i fer-la arribar al client", diu Sabatés.

En aquest sentit, Gran Centre i Comerç de Dalt impulsen la iniciativa Truca, demana i t'ho portem, un servei de repartiment a domicili dels productes dels comerços associats mitjançant un acord amb Eutrasa, que ha cedit una furgoneta elèctrica per fer arribar els productes que els clients encarreguin a les seves botigues habituals als veïns de Granollers i els pobles de l'entorn.

Per a Sabatés, "el 3.0 ha de ser la nova realitat del comerç de proximitat: no es tracta de fer una gran plataforma de comerç online, sinó de continuar comprant on ho fem habitualment però a través de tots els canals que tenim a l'abast".

I afegeix: "El 3.0 ha vingut per quedar-se, però els nostres proveïdors són les botigues físiques, amb el mateix tracte humà i personalitzat de sempre". Tot i l'ús de nous canals, conclou, "es tracta de continuar fent confiança al comerç local".

El repte de ser persona avui, a Instagram

Les tradicionals conferències mensuals d'El repte de ser persona avui, organitzades per Gran Centre, es traslladen també a la xarxa. Avui, dijous, a les 20 h, al canal Live d'Instagram de Gran Centre comencen les #coferencieselrepte3punt0, en aquesta ocasió amb el psicòleg general sanitari Xavier Guix, qui parlarà de com ens relacionem amb allò que vivim i de "com ens parla la vida".

Guix també és director d'un grup de recerca i formació en l’autoconeixement; formador en habilitats directives i en ecologia emocional; conferenciant, autor de diversos llibres i col·laborador als mitjans de comunicació i revistes especialitzades en temes psicològics.

Edicions locals