Creu Roja triplica l'atenció social des de mitjans de març

L'entitat ha atès en dos mesos 1.400 persones, amb alguns perfils nous que no atenia abans de la crisi sanitària

Societat

Creu Roja triplica l'atenció social des de mitjans de març
Creu Roja triplica l'atenció social des de mitjans de març

Creu Roja Granollers ha triplicat l'atenció social des que es va declarar l’estat d’alarma. Han augmentat especialment les donacions de productes alimentaris, però també les de productes d'higiene personal i d'higiene de la llar. Nati Bautista, coordinadora de Creu Roja a Granollers, explica que la crisi “recorda els anys 2008 i 2009, quan vam atendre moltes persones que mai no havien necessitat cap tipus d’ajuda”.

La majoria són persones que desenvolupaven la seva activitat en l’economia submergida i que, de sobte, s’han trobat sense cap tipus d’ingrés. En aquest sentit, l’entitat ha atès gairebé 1.400 persones els darrers dos mesos, i també ha fet 1.606 trucades des del centre de contacte, l’espai de suport telefònic en l'àmbit de la gent gran, persones que es puguin trobar soles i altres participants de diferents projectes, per oferir suport i informació relacionada amb la Covid-19.

Entre d’altres, Creu Roja ha hagut d’adaptar les mesures d’intervenció a les exigències de seguretat sanitària, ha habilitat una oficina d’entrega a la planta baixa de la seu del carrer Joan Prim i ha reforçat el seguiment telefònic de la majoria dels seus usuaris. També s’ha fet càrrec de la gestió de l’alberg d’emergència de Can Bassa. “La idea sempre és poder donar resposta a les necessitats de les persones i famílies en situació de vulnerabilitat, i en la mesura del que es pugui, ajudar-les en el seu apoderament”, diu Joan Duran, tècnic de Creu Roja.

Pel que fa al funcionament intern de l’entitat, Creu Roja ha hagut d'adaptar-se molt ràpidament a la nova realitat, “però mantenint l'atenció en l'ampli ventall de programes que fem”. Arran de la crisi s'han incorporat 28 persones noves al voluntariat, mentre que altres voluntaris habituals, sobretot els majors de 60 anys, han deixat de fer tasques d’atenció de primera línia en ser considerades persones de risc. En total, fins a 65 voluntaris han col·laborat en les accions de Creu Roja Granollers.

Després d’unes setmanes de molta intensitat, explica Bautista, “ara ja treballem més tranquils, no perquè no hi hagi molta feina i una gran necessitat d’atenció, sinó perquè ja hem ordenat els protocols per gestionar una crisi que serà llarga”.

D'altra banda, un cop superada la part més intensa de la pandèmia en matèria sanitària, la Creu Roja ha recuperat novament l’acompanyament a persones en recerca activa de feina, més d’una cinquantena en aquests moments.

Nou alberg per a transeünts

L'alberg d'emergència habilitat al pavelló de Can Bassa a començaments d'abril perquè persones sense sostre hi poguessin passar el confinament, i que va substituir una instal·lació inicial al pavelló El Tub, quedarà desmantellat a mitjans de juny.

Fins ara hi han passat 34 persones, tot i que mai n'hi han coincidit més de 20 en el mateix moment. Quan aquest espai tanqui, l'Ajuntament i Creu Roja preveuen posar en marxa al centre de la ciutat un nou alberg per a transeünts amb capacitat per a una dotzena de persones per tal que puguin passar-hi la nit i dutxar-se durant períodes limitats de temps.

Aquesta instal·lació substituirà l'actual espai habilitat a l'Hospital per tal que persones sense sostre puguin pernoctar en cas de necessitat, amb capacitat per a mitja dotzena d'usuaris. Actualment, el nou alberg de Creu Roja s'està adequant i està a l'espera de rebre el mobiliari, l'assignació de recursos humans i els protocols de funcionament.

Edicions locals