'Me l'estimo, és Granollers', la nova campanya per promocionar el comerç local

El cantautor Cesk Freixas i la cantant granollerina Laia Llach versionen 'La petita rambla del Poble Sec'

Economia

'Me l'estimo, és Granollers', la nova campanya per promocionar el comerç local
'Me l'estimo, és Granollers', la nova campanya per promocionar el comerç local

“Fem Granollers colze a colze, un bon gest per fer-nos més forts”. Aquesta és una de les idees de la campanya de comerç local que promou l’Ajuntament de Granollers per reactivar socioeconòmicament la ciutat després de la crisi provocada pel coronavirus, una campanya que, segons la regidora de Promoció Econòmica, Gemma Giménez, “neix del compromís col·lectiu per recuperar la vitalitat de la ciutat”.

Aquesta és, de fet, una de les 28 mesures que el ple municipal va aprovar per unanimitat al maig, amb el vistiplau també del Consell Econòmic i Social de la ciutat i el Fòrum de Comerç, per pal·liar els efectes negatius de la crisi de la Covid-19, amb especial atenció a les persones en situació vulnerable, comerciants, empreses, autònoms i entitats.

Per a l’alcalde, Josep Mayoral, es tracta d’una campanya de ciutat, “feta amb moltes mirades i moltes reflexions i amb l’empenta de molta gent”. L’objectiu és promoure el comerç local i de proximitat que defineix Granollers, posant en valor la història, la tradició i la vitalitat del teixit comercial i gastronòmic de la ciutat. “Històricament hem estat gent de comerç, i aquest comerç de proximitat, que també ens compromet amb el futur, ens dóna força de capital”, deia Mayoral en la presentació de la campanya.

Giménez, per la seva banda, assegurava que “ara valorem més la paraula proximitat: la família, la ciutat, els carrers, la gent... i per això és moment de fer proximitat des de tots els àmbits”.

En aquest sentit l’Ajuntament ha encarregat a l’empresa granollerina Jo Brand Comunicació el disseny de la campanya, que porta per lema Me l’estimo, és Granollers, i es basa en un vídeo que fa una versió de La petita rambla del Poble Sec, una de les cançons més populars del cantautor Cesk Freixas. De fet, el mateix Freixas i la cantant granollerina Laia Llach posen veu a la versió creada per la campanya, que té un vídeo protagonitzat per 31 comerciants i restauradors granollerins.

Dilluns, en la presentació de la campanya al cinema Edison amb representants del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental i de les set associacions de comerciants de la ciutat –Gran Centre Granollers, Granollers Comerç de Dalt, Del Rec al Roc, Comerciants Congost Granollers, Més que comerç, Comerç Ral i Centre Comercial Ramassar Nord–, Llach va interpretar en directe la versió.

Accions fins a final d'any

Més enllà del vídeo promocional, realitzat per Videostudi, la campanya també tindrà una incidència visual i digital amb cartelleria i presència als mitjans. El grafisme es basa en tres colors –vermell, negre i blanc– per emfatitzar els cinc missatges clau de la campanya: Me l'estimo, és Granollers; Aquí t'espero, assegut a la Pedra de l'Encant; Fem Granollers colze a colze; Tornarem a omplir de vida els carrers i les botigues; i Ser felices i somriure per atendre't amb el cor.

Es difondrà a les xarxes socials de la ciutat (@granollers), a www.granollers.cat, a www.visitgranollers.com també a l’espai públic, a través de banderoles, opis i columnes de publicitat. La campanya tindrà continuïtat durant tot l’any amb diverses accions vinculades a la promoció del comerç de proximitat, i les actuacions s’aniran dissenyant i definint conjuntament amb el teixit comercial i gastronòmic de la ciutat.

 

Edicions locals