El client d'un bar paga totes les canyes que no ha consumit durant el confinament

Els propietaris de Can Juli, a tocar del Palau d'Esports, van rebre una grata sorpresa en reobrir el local

Societat, Economia

Juli i Pili Bernal, del bar Can Juli
Juli i Pili Bernal, del bar Can Juli

Poc s'esperaven el Juli i la Pili Bernal, propietaris des de fa 10 anys del bar Can Juli del carrer Francesc Macià, al costat del Palau d'Esports de Granollers, rebre un agraïment tan emotiu per part d'un dels seus clients.

Fa pocs dies, en reprendre l'activitat després de dos mesos i mig, un client habitual de l'establiment des de fa 2 o 3 anys, va presentar-se a Can Juli amb un sobre i 100 euros a l'interior. El regal era per als cambrers que dos o tres cops per setmana li serveixen una canya i una tapa.

"Em va dir que volia parlar amb mi i em va ensenyar un paper en què havia fet números: havia deixat de venir 36 vegades, i com que cada cop es gastava 2,50 euros, volia compensar-ho amb 90 euros, que és el que s'hauria gastat en tres mesos", explica en Juli. Els 90 euros que havia calculat es van convertir en 100. "Vam quedar parats i no volíem agafar-los, però ell va voler ajudar-nos encara que no hagués consumit res".

Can Juli és un bar de barri, on tothom es coneix i que amb el temps ha consolidat una clientela fixa i fidel. Disposen d'una petita terrassa i també serveixen menús a la mitja dotzena de taules que tenen a l'interior. De fet, el bar ha estat gairebé dos mesos i mig tancat i sense ingressos. Potser per això el client més agraït ha volgut fer-los un regal.

En Juli va compartir l'anècdota en un grup de Facebook de cambrers, i la història ja s'ha fet viral. "La veritat és que és una història bonica i emotiva que ens ajuda a tirar endavant, un gest que ens anima a fer la nostra feina amb més il·lusió en un moment tan difícil per a tots els petits negocis", diu en Juli.

Edicions locals