El Grup HD Covalco obre 130 supermercats de proximitat en un any i mig

L'històric grup granollerí de distribució alimentària es troba en ple procés d'expansió arreu de l'Estat

Economia

El Grup HD Covalco obre 130 supermercats de proximitat en un any i mig
El Grup HD Covalco obre 130 supermercats de proximitat en un any i mig

El Grup HD Covalco, dedicat a la distribució alimentària des de fa més de 90 anys, ha liderat els últims mesos les obertures de supermercats de proximitat a l’Estat. L’any passat, el grup granollerí va obrir 98 supermercats nous entre franquiciats i propis arreu de l’Estat, que van suposar un augment de gairebé 20.000 metres quadrats en superfície de vendes.

D’aquestes 98 obertures, 61 corresponien a Coaliment Compra Saludable, 21 a Tradys, 1 a Comarket, 9 a Don Market, 5 a Supersur i 1 a Comerco cash&carry, les diverses marques del grup. Andalusia, Aragó, Catalunya i Navarra van ser les comunitats on més supermercats van obrir.

Aquest 2020, el grup ha continuat amb el seu pla d’expansió amb 30 noves obertures i ha liderat de nou el creixement del canal de proximitat. La companyia ha sumat així més de 5.000 metres quadrats de sala de vendes en només quatre mesos. La meitat d’aquests nous supermercats s’han registrat a València (4), Catalunya (11) i Andalusia (5), seguits d’Aragó i les dues Castelles. A més, el 25% de les obertures d’enguany corresponen a nous locals que abans no eren supermercats.

El grup considera que el canvi de model comercial de supermercat de proximitat impulsat els últims anys ha accelerat el creixement de la companyia, especialment de les marques Don Market Descompte i Coaliment Compra Saludable. Justament, un dels objectius del grup aquest any és potenciar aquesta darrera marca, i per això prioritza l’establiment en poblacions on es potencia la compra de proximitat i el producte local.

És un concepte de “petit supermercat de barri on fer una compra completa de qualitat, ràpida i agradable, on es prioritza un tracte amable, familiar i personalitzat”, apunten des de la firma de distribució. Això, juntament amb els resultats obtinguts, fa que Coaliment Compra Saludable fos seleccionada per la revista Ipmark com una de les 20 millors estratègies de màrqueting del 2019, una distinció que reconeix les accions de màrqueting més rellevants de l’any.

De fet, el Grup HD Covalco va ser pioner a introduir l’any 2008 el concepte de “compra saludable”, i avui és un dels màxims representants de la distribució alimentària pel que fa a botigues de proximitat, amb més de 1.000 supermercats distribuïts per tot l’Estat entre botigues pròpies i franquícies.

Suport a l'hostaleria

El Grup HD Covalco, a través de la marca Comerco cash&carry ijuntament amb 60 fabricants de productes alimentaris, ha impulsat la campanya #unitsperlhostaleria per donar suport a la recuperació de l’hostaleria, un dels principals motors de l’economia del país. La idea és oferir descomptes al sector de fins a un 25% en més de 250 marques i 1.500 articles clau per a l’hostaleria. La campanya s’ha personalitzat per a més de 90.000 clients amb la finalitat d’ajudar-los a reduir els costos durant aquests mesos d’arrencada.

Edicions locals