El Parlament debat sobre la connexió de Rodalies amb l'aeroport

La comissió de Territori rebutja una proposta de resolució del PSC que demanava mantenir l'enllaç de l'R2 Nord amb el Prat

Política

El Parlament debat sobre la connexió de Rodalies amb l'aeroport
El Parlament debat sobre la connexió de Rodalies amb l'aeroport

La Comissió de Territori del Parlament va debatre dilluns una proposta de resolució del PSC sobre la connexió ferroviària de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat amb la xarxa de Rodalies. La proposta apostava per aprofitar la futura posada en marxa de la connexió ferroviària de la T1 i la T2 per mantenir l’actual connexió de l’R2 Nord amb l’aeroport i prolongar la línia R4 de Rodalies –Barcelona-Terrassa– per oferir als veïns del Vallès Occidental un enllaç directe amb l’aeroport.

La proposta va rebre els vots favorables del mateix PSC, Catalunya en Comú i Cs, mentre que JxCat, ERC i PP la van rebutjar –la CUP no hi era en el moment de la votació–.

Segons defensava el diputat granollerí Jordi Terrades, mantenir la connexió actual i prolongar l’R4 seria “l’opció més avantatjosa per millorar el servei i augmentar la freqüència de trens a l’aeroport”, ja que una línia extra –com projecta la Generalitat– entre el Prat i Barcelona “sobresaturaria més la xarxa de Rodalies”.

En la mateixa línia, David Cid, de Catalunya en Comú Podem, reclamava aturar l’adjudicació de la nova línia a FGC i abordar amb els alcaldes del Vallès Occidental la possible prolongació de l’R4, mentre que Javier Rivas, de Cs, assegurava que la nova línia R-Aeroport és un “caprici” del Govern.

Per als diputats de JxCat i ERC, en canvi, la millor solució és el projecte avançat de l’R-Aeroport, una línia de nova creació i doble via operada per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), “un operador que, a diferència de Renfe, té una valoració de fiabilitat del 98% i una puntualitat del 99,5%”, recordava Eduard Pujol, de JxCat. “El PSC defensa Renfe amb la seva poca fiabilitat de segles de retards i de mal servei; el servilisme acrític al Govern de Madrid et porta a fer aquests papers”, etzibava Pujol a Terrades.

També José Rodríguez, d’ERC, defensava que la nova línia donarà més freqüències que l’actual i no alterarà el recorregut de l’R4, que “ja és molt llarga i només faria que afegir-hi estacions addicionals”. A més, deia Rodríguez, la nova línia també dóna l’oportunitat de canviar d’operador ferroviari per millorar el servei, “tal com demostra la línia de la Pobla”.

La nova línia, presentada fa uns mesos pel Govern de la Generalitat, enllaçarà l’aeroport amb totes les línies de metro i de Rodalies i acabarà a l’estació de la Sagrera. Per a Santi Rodríguez, del PP, “no es tracta de debatre si és millor operador Renfe o FGC, sinó de debatre la connexió a l’aeroport, i una línia amb vida pròpia sempre és millor que l’extensió de la xarxa existent”, deia.

Segons Terrades, aquest sistema farà que “a curt termini, en uns 2 o 3 anys, el Vallès Oriental deixi de disposar d’un accés directe a l’aeroport i s’hagi de fer transbord a Barcelona”.

Edicions locals