El PSC considera 'imprescindible' l'esforç inversor a la segona corona metropolitana

El partit reclama que es garanteixi la connectivitat ferroviària entre comarques i amb l'aeroport

Societat, Política

Emilio Cordero, Josep Mayoral, Josep Terrades i Óscar Sierra, a la seu del PSC del Vallès Oriental a Granollers
Emilio Cordero, Josep Mayoral, Josep Terrades i Óscar Sierra, a la seu del PSC del Vallès Oriental a Granollers | M.E.

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha insistit en la necessitat d'equilibrar els territoris metropolitans i assegura que "és imprescindible l'esforç inversor a la segona corona", on es concentren el 45% de ciutadans de la zona metropolitana, que "mereixen la connectivitat garantida". En aquest sentit, el PSC del Vallès Oriental aposta, especialment, per les infraestructures ferroviàries. Així ho va explicar el diputat Jordi Terrades i els alcaldes de Granollers, Canovelles i la Llagosta en una trobada per explicar les propostes de l'àmbit de la mobilitat que el partit socialista incorporarà al programa electoral d'unes possiblement properes eleccions al Parlament.

Terrades va voler repassar la proposta que el grup parlamentari del PSC va fer perquè l'R2 Nord mantingués la freqüència de combois a l'aeroport, i s'ampliés amb l'R-4, per tal que el Vallès Occidental també tingués connexió directa al Prat. El PSC divergeix de la proposta del govern català de l'R-Aeroport, una línia de nova creació operada per Ferrocarrils de la Generalitat. Terrades lamentava que l'opció proposada pels socialistes acabés tombada amb els vots contraris de JxCat, ERC i PP, i que tradueix en el fet que "d'aquí a 2 o 3 anys, quan entri en servei el nou traçat, el Vallès Oriental es quedarà sense connexió directa a l'aeroport, i caldrà fer transbord a Sants".

Per això, el PSC assegurava que aquesta proposta serà al programa electoral, juntament amb què l'R1 (línia del Maresme) també recuperi la connexió amb l'aeroport.

A més, els socialistes vallesans insistien en el transport públic, especialment ferroviari, i reivindicaven que el ciutadà el segueixi utilitzant malgrat que la Covid-19 l'ha posat en qüestió. "Les mesures adoptades en les darreres setmanes fan que sigui segur". En aquest sentit, Mayoral recordava que cal lluitar contra el canvi climàtic. "No hi ha sortida d'aquesta crisi sense una mirada llarga", deia, i citava com a imprescindible la connexió entre els dos vallesos. Així, el PSC insisteix en el bypass a Barberà entre l'R-8 i R-4, que Terrades recordava que l'Estat va incloure en els pressuposts de 2019 que no es van aprovar.

Mayoral també insistia en el desdoblament de l'R-3, que ha d'anar més enllà del tram Parets-la Garriga. El PSC proposa també prioritzar el tram Aiguafreda-Vic.

Infraestructures viàries i peatges

Pel que fa a les infraestructures viàries, el PSC del Vallès Oriental recupera la idea de variant de la B-500 al seu pas per Sant Fots, així com noves connexions de la C-33 i AP-7 als municipis de la Llagosta i Montmeló.

D'altra banda, Terrades recordava que els peatges de la Roca i la Llagosta s'aixecaran el 2021, quan acaba la concessió, tot i que l'Estat permetrà prorrogar la concessió a les autopistes que acreditin pèrdues derivades de la crisi de la Covid-19, un màxim de 99 dies –el que va durar l'estat d'alarma–. Terrades apuntava que, amb la llei de contractes en mà, les concessionàries poden demanar una compensació econòmica i que, per això, el govern espanyol ha obert la porta que puguin allargar tres mesos el peatge, "però hauran de demostrar que han tingut una disminució d'ingressos que posa en perill la concessió", apuntava el diputat granollerí. De fet, el grup parlamentari del PSC li ha preguntat a la Generalitat què pensa fer pel que fa al peatge de la Llagosta (C-33).

Edicions locals