La CCQC demana 'claredat' als partits en relació amb el Quart Cinturó

El col·lectiu afirma que una possible continuïtat de la B-40 fins a Granollers hipotecaria el futur de la bioregió del Vallès

Societat, Política

Imatge del tram de la B-40 ja construït a Abrera
Imatge del tram de la B-40 ja construït a Abrera

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha emplaçat els partits polítics amb representació parlamentària “que han mostrat atenció a la problemàtica del projecte del Quart Cinturó (JxCat, ERC, ECP i CUP), així com el PSC/PSOE”, a posicionar-se clarament pel que fa a preservació del territori, de sostenibilitat i de país.

La CCQC assegura que el moment actual és d’“especial rellevància” per al futur del Quart Cinturó, ja que la possible tramitació de l'estudi informatiu de la B-40 entre Terrassa i Granollers per part de l'Estat i el Pla Específic de Mobilitat del Vallès suposen una “greu amenaça pel futur de la qualitat ambiental del país”. Per això, la campanya creu “necessari redreçar definitivament les prioritats” en relació amb la planificació i la inversió en infraestructures de mobilitat a l’entorn metropolità.

També afirma que la caducitat de l'expedient ambiental de l’estudi informatiu entre Terrassa i Granollers és una “gran oportunitat per aturar aquesta greu agressió al territori”, i insisteix en la seva oposició al perllongament de la B-40 entre Terrassa i Castellar prevista al Pla Específic de Mobilitat del Vallès com a prioritari en primera fase. “No es pot perllongar una autovia sense tenir clar el model territorial i ambiental del Vallès; una possible continuïtat fins a Granollers hipotecaria el futur d’aquesta bioregió”, assegura.

Per tot plegat, la CCQC troba “inacceptable” el planejament de duplicar l’AP-7 sense haver resolt completament l’eix ferroviari mediterrani; no posar la prioritat en les mancances de Rodalies abans d'afrontar noves inversions a la xarxa viària; superar els llindars europeus de xarxa viària; i la promoció de la urbanització de la part alta del Vallès com una conseqüència metropolitana directa de tota nova autovia. “En moments en què ajuntaments i Generalitat declaren l’emergència climàtica, és encara més evident que el Quart Cinturó és una infraestructura obsoleta”, conclouen.

Edicions locals