El Gremi d’Hostaleria presenta reclamació a Consum per l’actuació de l'SGAE

El gremi entén que l'SGAE hauria d'adequar les tarifes a la situació de restriccions del sector, mentre que aquest organisme s'hi nega

Economia

L'SGAE continua cobrant les tarifes íntegres als establiments
L'SGAE continua cobrant les tarifes íntegres als establiments

El Gremi d'Hostaleria del Vallès Oriental va sol·licitar el passat mes de febrer, en representació dels seus agremiats, el retorn dels imports cobrats en concepte de drets d'autor corresponent als períodes de tancament soferts pel sector i l'adequació de les tarifes als aforaments autoritzats. Aquesta sol·licitud va anar acompanyada de les reclamacions individuals de diversos agremiats en el mateix sentit.

Els preus que cobra l'SGAE als establiments va en funció dels metres quadrats i dels serveis contractats, de ràdio o televisió.

En les comunicacions mantingudes amb l'entitat, l'SGAE accepta el retorn dels imports dels períodes de tancament, "però ni tan sols considera la possibilitat d'ajustar les seves tarifes, amb l'evident perjudici que això suposa per a un sector que ha estat treballant amb aforaments d’entre el 30% i el 50% gran part de l'any i, en determinats períodes, amb limitacions horàries", lamenten des del gremi.

Davant d'això, en defensa del sector de la restauració, el Gremi d'Hostaleria ha presentat aquesta setmana una reclamació a Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Granollers (OMIC).

Edicions locals