L'accés per la carretera de Lliçà, pràcticament enllestit

S'ha reurbanitzat un tram de 700 metres i s'ha creat un nou itinerari compartit per a bicis i vianants

Societat

Entre d'altres, s'ha construït una rotonda a l'accés al barri de Terra Alta
Entre d'altres, s'ha construït una rotonda a l'accés al barri de Terra Alta

Les obres d'accés a Granollers per la carretera de Lliçà (BV-1432) ja estan pràcticament enllestides. La setmana passada es reasfaltava el tram en el qual s'ha actuat, d'uns 700 metres, i se senyalitzava de nou amb pintura viària.

Les obres, que van començar a finals de gener, han consistit en la construcció d'un itinerari compartit per a vianants i ciclistes paral·lel a la carretera, que s'ha reduït a 6,60 m amb un sol carril de circulació per sentit, tret de la cruïlla amb la carretera de Canovelles, on es manté el tercer carril de gir.

Aquest traçat comença pel costat nord des d'un camí ja existent fins a l'altura de l'accés a Terra Alta, on s'ha construït una rotonda d'accés al barri i un mur de contenció que ha permès arranjar el parc superior amb unes escales que connecten el carrer Josep Escobar amb l'itinerari a nivell de carretera.

D'aquí creua al costat sud fins a enllaçar amb les rampes d'accés a l'estació de Granollers-Canovelles. El paviment és d'aglomerat asfàltic amb acabat de color, i està separat de la calçada per un petit espai enjardinat.

L'itinerari s'ha executat a les vores de la carretera, aprofitant gran part de cunetes, inserint sistema de vorades, embornals i altres elements urbans, com un parterre verd arbrat separador carretera-itinerari i protector, on també s'han col·locat noves columnes d'enllumenat amb llumeneres dobles i arbrat. També s'ha donat espai d'espera a les parades de bus de Can Gili i la Terra Alta, i s'han senyalitzat passos de vianants.

El projecte, a càrrec de la Diputació, té per objectiu pacificar un tram de gairebé 700 metres per on circulen una mitjana de 12.350 vehicles al dia, així com millorar-ne la qualitat paisatgística i ordenar la mobilitat de forma segura.

Els treballs han tingut un cost aproximat de 865.000 euros, dels quals l'Ajuntament n'ha aportat el 40% i la Diputació el 60%. Una segona fase del projecte, encara sense data, preveu una vorera per a vianants al costat esquerre de la carretera que tindrà continuïtat per la carretera de Canovelles fins al camp de futbol de Can Gili.

Edicions locals