Granollers té el seu 'monopoly'

Dos joves d'Agramunt ideen un joc de taula per a una vintena de municipis catalans i andorrans

Cultura, Societat

Granollers té el seu 'monopoly'
Granollers té el seu 'monopoly'

Redacció / ACN

Granollers ja té el seu monopoly, gràcies a dos joves emprenedors d'Agramunt (l'Urgell), que han creat versions d'aquest joc clàssic centenari per a una vintena de municipis catalans i Andorra la Vella. L'objectiu és que la ciutadania conegui els carrers, edificis, associacions i les festes i tradicions característiques i que formen la identitat d'aquestes localitats. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens o on estàs vivint i fer caliu", explica un dels seus impulsors, Oriol Farràs.

El projecte va néixer després que Farràs elaborés un joc de taula personalitzat com a regal d'amic invisible per a un company de la residència universitària. A partir d'aquí, i després de crear l'any passat els primers jocs a les ciutats de Berga i Olot, Farràs, juntament amb Jordi Noguera, van fundar Yourcity per arribar al màxim de ciutats possibles.

El punt fort d'aquest projecte, expliquen els seus impulsors, és la proximitat i el sentiment de pertinença que les persones que hi juguen tenen amb el municipi, ja que s'adreça a un públic molt específic. "Toca un punt que t'estimes i també té un toc nostàlgic", explica Farràs, que afegeix que aquesta "il·lusió" que transmet el joc s'aconsegueix recollint les "festes, tradicions i les maneres de fer" dels seus habitants, a banda d'incloure els carrers i edificis més representatius. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens i on estàs vivint i fer caliu", explica. En el cas de Granollers, s'hi fa referència a Blancs i Blaus, al mercat dels dijous, a la Granollers Cup, a la Fira de l'Ascensió i a la presó de Quatre Camins, entre altres. Els indrets més cars, les places de la Corona i la Porxada.

El joc es pot reservar a través d'un formulari que es troba al compte d'Instagram @granollerscity_eljoc i la data límit per fer les reserves és el 15 de novembre amb l'objectiu de fer la producció sobre demanda i tenir-la a punt per a les festes nadalenques. El joc també té un component solidari, ja que, dels 35 euros que val, un es destinarà a la Marató de TV3 d'enguany o a una de les vuit entitats que han col·laborat en el projecte, segons esculli cada comprador.

Edicions locals