Del Rec al Roc proposa resoldre 72 enigmes de Màrius Serra
Fins al 12 de juliol, tothom podrà participar en el concurs i participar en el sorteig de tres cistelles de productes de botigues de l'entitat
L'associació de comerciants Del Rec al Roc inicia aquest dimecres una nova campanya per promocionar els establiments de l'eix comercial Sant Roc-Santa Anna. Es tracta de resoldre els enigmes lingüístics que plantejaran 72 botigues associades a l'entitat mitjançant un cartell que tindran penjat a l'aparador. Els enigmes, tots diferents, estan elaborats per l'escriptor Màrius Serra, creador de l'Enigmàrius de Catalunya Ràdio.
Cada enigma, a més, serà temàtic, de manera que estarà relacionat amb el sector de cada comerç. "A les xarcuteries, per exemple, caldrà encertar el nom d'un embotit", explicava el mateix Màrius Serra en la presentació de la campanya, que s'allargarà fins al 12 de juliol.
Tothom qui ho vulgui podrà resoldre l'enigma i omplir una butlleta amb la resposta i les dades personals, i així entrarà en el sorteig de tres cistelles amb productes de botigues adherides a l'entitat. Una se sortejarà entre tots els participants; la segona serà per a la persona que més enigmes encerti; i la tercera se sortejarà entre les persones que n'encertin més de 40. El sorteig es farà el 19 de juliol.
Comerç és cultura
Màrius Serra afirmava que "el comerç també és cultura", ja que "és un lloc on es fan transaccions de tota mena, també de paraules". "Jo vinc de l'àmbit del comerç, i va ser al taulell de casa on vaig veure com dringaven tots els sons del català", explicava.
Esteve Banús, president de l'associació de comerciants, destacava que aquesta nova campanya, iniciativa del fotògraf Jordi Ribó, té l'objectiu de promocionar les botigues adherides a Del Rec al Roc, ja que "convidarà a entrar en establiments que potser no coneixíem". Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Gemma Giménez, posava en valor la iniciativa, que "lliga comerç, cultura i l'ús de la llengua".