Zebra, al carrer Sant Roc, celebra 40 anys dedicats a la moda

Anna Ortega i Laura Sabatés, al capdavant d'un establiment històric que s'ha hagut d'anar adaptant a les tendències de cada moment

Economia

Anna Ortega i Laura Sabatés
Anna Ortega i Laura Sabatés

La tardor de 1982, Anna Ortega Amela va obrir una botiga de moda femenina al carrer Portalet. Era la botiga Zebra, que avui encara es manté al número 13 del carrer Sant Roc. De fet, en aquell local inicial va estar-hi només tres anys, amb Maria Antònia Moreno com a sòcia. De seguida, però, se'n va fer càrrec només l'Anna, qui encara avui, malgrat estar jubilada, ajuda a despatxar la seva filla, Laura Sabatés.

Aquells primers anys la botiga estava enfocada a un públic més juvenil, i a poc a poc va anar incorporant mudes més d'arreglar. "Hem tingut clientes molt fidels, dones que s'hi troben bé, que els agrada com les atenem i l'estil de roba que tenim", diu l'Anna. "N'hi ha moltes que s'han convertit en amigues i que ja només passen a saludar, i també tenim molt bona relació amb la gent del barri", destaca.

També valora com ha canviat l'entorn comercial del centre en aquestes quatre dècades, sobretot el carrer Sant Roc. "Amb l'illa de vianants hi hem guanyat moltíssim, s'ha revitalitzat molt el comerç del centre". "Això ha fet que vingui molta gent de fora a comprar, també de Barcelona!".

Pel que fa a la moda i als articles i estils que tenen més sortida també hi ha hagut variacions, però al final "tot acaba tornat, amb lleugeres variacions". Zebra, com bona part de les botigues de moda, ha d'anticipar-se molt i ja té comprada la col·lecció de l'estiu de l'any que ve. "Tenint les peces a punt amb tanta antelació correm un risc, però tenim coneixement sobre què es portarà i podem adaptar-ho a les nostres clientes", diu Sabatés. "Això ens permet tenir articles i peces singulars i, alhora, un preu competitiu, un dels trets distintius de la botiga".

L'actual propietària de l'establiment també posa en valor la botiga física i el comerç tradicional de proximitat, de tracte humà. "El client s'ha acostumat a buscar informació a les xarxes o a internet, però el que volem és atraure'l a la botiga, perquè la gràcia és el tracte directe, poder tocar les peces, veure-les, emprovar-se-les i, en definitiva, tenir una experiència de compra".

Per a Sabatés, Zebra ha sabut mantenir aquest esperit de proximitat, un model "amb ànima" que "pot conviure perfectament amb el comerç online". És amb aquesta filosofia, afegida a la "qualitat del producte", que Zebra enceta ara "un nou període de 40 anys més", diuen mare i filla amb humor.

Edicions locals