Els comerciants de Sota el Camí Ral lliuren els premis del concurs 'Botigueja a Comerç Ral'

L'objectiu de la campanya ha estat fomentar el comerç de proximitat i afavorir l'ús de la llengua catalana al barri

Economia

Festa de cloenda del 'Botigueja', divendres a la plaça de les Hortes
Festa de cloenda del 'Botigueja', divendres a la plaça de les Hortes

Al setembre va arrencar a Granollers la campanya Botigueja a Comerç Ral i mira qui parla!, amb la publicació de 38 vídeos a les xarxes socials de l'associació de comerciants de Sota el Camí Ral, l'Ajuntament, el Servei Local de Català i el canal de YouTube del CPNL. Els vídeos estaven protagonitzats per botiguers del barri de diferents procedències i llengües maternes, que presentaven una petita selecció dels productes i serveis que ofereixen als seus establiments. L'objectiu de la campanya era promoure el comerç de barri i fomentar alhora l'ús de la llengua catalana.

Posteriorment, a l'octubre, s'ha dut a terme la segona part de la campanya: Botigueja a Comerç Ral i mira què tinc!, un concurs de vocabulari a les botigues relacionat amb els productes i serveis que s'oferien als vídeos. L'objectiu, a banda de promocionar el comerç de barri, era també estimular l'ús social del català entre el veïnat. Per participar-hi, calia entrar a la botiga per resoldre l'enigma de vocabulari plantejat en un cartell, emplenar una butlleta en paper i participar així en el sorteig de diversos premis de l'associació de comerços Sota el Camí Ral.

Aquest divendres, a la plaça de les Hortes, s'ha celebrat la cloenda de la campanya amb jocs i activitats, un berenar i el lliurament de premis als 10 guanyadors del concurs de vocabulari Botigueja a Comerç Ral i mira què tinc!, que es va tancar la setmana passada amb gairebé 700 butlletes de 356 persones diferents.

Gisela Comas, presidenta de Comerç Ral, explicava que la campanya ha estat "una manera de dinamitzar el comerç del barri" i "fer que molts veïns coneguin establiments que potser no coneixien", i Gemma Giménez, regidora de Promoció Econòmica, també valorava la col·laboració amb el Servei Local de Català per, a més de fomentar el consum local, promoure l'ús social del català en l'àmbit del comerç.

Des de 2018, el Servei Local de Català desenvolupa a la ciutat un pla de foment de l'ús del català als comerços. La campanya Botigueja es va dur a terme el 2019 als establiments del barri Congost, i Comerç Ral va impulsar la campanya Endevina-la, amb més de 1.400 butlletes omplertes.

 

 

 

Edicions locals