Més de 80 comerços del centre s'adhereixen aquest divendres al Black Friday

Aquest divendres es presenten les dades de l'Observatori dels centres urbans de la Fundació Comerç Ciutadà

Economia

Més de 80 comerços del centre s'adhereixen aquest divendres al Black Friday
Més de 80 comerços del centre s'adhereixen aquest divendres al Black Friday

Més de 80 botigues participaran enguany, un cop més des del 2015, en la celebració del Black Friday, una jornada globalitzada de descomptes comercials prèvia a les festes nadalenques que té l'origen als països anglosaxons, on se celebra l'endemà del Dia d'Acció de Gràcies, el quart dijous de novembre. Aquesta jornada té cada cop més bona acollida també entre els clients, que poden avançar així a bon preu les compres de Nadal.

"Els comerciants de Granollers no quedem mai al marge d'aquestes campanyes comercials que ens ajuden a posicionar-nos", diu Isabel Martín Santolaria, presidenta de Gran Centre. Per això l'entitat donarà suport als associats fent difusió i promoció a les xarxes socials de les ofertes i descomptes, fent cartelleria i creant ambientació. De fet, cada vegada s'afegeixen més comerços a aquesta iniciativa, i més enllà de les botigues de roba, complements, tecnologia o perfumeria, cada any hi ha més establiments de serveis, com perruqueries o centres d'estètica.

Centre urbà comercial

Coincidint amb el Black Friday, divendres es presentaran al Museu (20.30 h) les dades actualitzades de l'Observatori dels centres urbans, un projecte liderat per la Fundació Comerç Ciutadà que analitza dades relacionades amb les àrees comercials dels centres urbans de Catalunya.

Gran Centre, de fet, és membre fundador de la fundació, i des del 2017 participa en l'elaboració d'aquests informes anuals. Les dades de l'observatori mostren els fluxos de vianants –uns comptadors piroelèctrics monitoritzen el volum de vianants dels centres urbans i analitzen l'afluència per franges horàries–; els censos comercials –cada ciutat estudia la diversitat sectorial de l'activitat comercial al seu centre urbà–; i les dades socioeconòmiques –anàlisi de l'espai públic en funció de l'atractiu urbà i les característiques de l'espai i el tipus de comerç o servei–.

Edicions locals