El primer tall a l'R3 pel desdoblament de la línia està previst per aquest any
CCOO insta Territori i Adif a aclarir la informació i a assegurar que el transport alternatiu per carretera serà suficient i eficaç
Darrerament, s'han fet més evidents els treballs previs al desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga, amb la supressió de passos a nivell; l'inici d'obres a les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga i la senyalització amb fites d'alguns terrenys afectats per les obres, molts dels quals han estat expropiats les darreres setmanes.
Segons el pla d'obres, entre l'estiu i la tardor d'aquest any ja podria haver-hi els primers talls a la circulació de trens a l'R3, especialment en el tram entre Granollers i la Garriga, que és el que es preveu executar primer, i per un període de tres mesos. Així ho ha confirmat aquesta setmana el director de l’Oficina de Coordinació del Pla de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, qui apunta que actualment s'està estudiant la manera en què es produiran aquests talls a la circulació, la seva durada i com s'organitzaran els transports alternatius per carretera que enllaçaran la Garriga amb Parets. El segon tall, previst per un període de cinc mesos, es produiria l'estiu del 2024.
La inconcreció de la informació, però, ha generat malestar entre alguns col·lectius d'usuaris, com la plataforma Perquè no ens fotin el tren o CCOO del Vallès Oriental. El sindicat, per exemple, ha destacat la importància d'aquestes obres perquè "contribueixen a configurar el territori i a determinar la seva competitivitat", però alhora ha denunciat la manca d'informació sobre el projecte, sobre les dates en què es tallarà la circulació i el transport alternatiu que es preveu habilitar. "El tall de l'R3 representarà una dificultat molt important en general, però en particular pels treballadors de les nostres comarques que veuran que la ja escassa presència de transport públic que pateixen cada dia serà encara més reduïda", asseguren.
Per això, CCOO insta els ajuntaments, consells comarcals i entitats d'usuaris a pressionar la Conselleria de Territori i Adif per aconseguir que aquests talls tinguin la menor incidència sobre els desplaçaments al lloc de treball de milers de persones, i alhora a garantir que el sistema alternatiu de bus llançadora sigui suficient per assegurar que no afecti els usuaris ni en el temps de canvi de tren a bus ni pel que fa al temps de desplaçament.