L'Associació per a la Promoció del Transport Públic posa deures als partits de cara a les municipals
L'entitat enumera una llarga llista de propostes sobre mobilitat per guanyar seguretat, accessibilitat, eficiència i qualitat ambiental
L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha fet arribar als partits que es presentaran a les eleccions municipals a Granollers un seguit de propostes i estratègies de mobilitat per millorar la qualitat de vida, el medi ambient i les oportunitats de la ciutadania. Les propostes tenen per objectiu millorar aspectes com l’accessibilitat, la seguretat, l’eficiència de la mobilitat i la qualitat de l’aire, entre d’altres. En aquest sentit, demanen, per exemple, potenciar la Regidoria de mobilitat dotant-la de més recursos, tant econòmics com de personal, per garantir el compliment del Pla de Mobilitat Urbana i el Pla de Mobilitat Elèctrica, fer seguiment del Pla de Mobilitat 2018-2024 i començar a preparar el del període 2025-2031.
També proposa eliminar barreres arquitectòniques amb la creació de xarxes d’itineraris sense barreres per a vianants, incrementant les zones de vianants als barris, adaptant les parades d’autobús, senyalitzant i elevant els passos de vianants i millorant la il·luminació.
També apunten que caldria reforçar les rutes escolars segures; intentar que a tots els polígons de la ciutat es facin plans de mobilitat i d’accés al polígon i que hi hagi transport públic específic d’accés als polígons; assegurar l’accés als centres d’activitat econòmica a peu i amb bicicleta; preparar la ciutat perquè tothom pugui utilitzar la bicicleta amb una xarxa i aparcaments segurs; habilitar i senyalitzar camins a peu entre municipis; i aconseguir que el transport públic generi confiança. “Cal superar el Transgran i crear un servei de transport públic per a tots els municipis que generen mobilitat entre ells i Granollers, amb més autobusos, més freqüència, més informació i transport nocturn a la demanda”, diuen.
Millor servei ferroviari
També millorar la xarxa intraurbana, creant noves línies que arribin a tots els barris i participar amb els ens adequats per aconseguir augmentar la freqüència de l’R2, fer canvis a l’R8 per incrementar la freqüència i fer un seguiment del desdoblament de l’R3. “Cal assegurar que durant els talls per obres els usuaris tinguin un transport alternatiu suficient”, destaquen.
Finalment, l’associació també reclama aparcaments dissuasius a l’entrada del nucli urbà ben servits per bus, aparcaments suficients a les estacions ferroviàries, regulació de les zones de càrrega i descàrrega a través d’una aplicació mòbil i ampliar l’àrea d’aparcament d’autocaravanes, així com redefinir l’accés de mercaderies a la ciutat; habilitar espais als polígons perquè els camions traslladin la seva càrrega a vehicles més petits per entrar a la ciutat; elaborar un mapa del soroll de la ciutat i un pla per disminuir la contaminació acústica; i “ser més ambiciosos en la implantació de la zona de baixes emissions”.