Trenquem Armaris cancel·la la desfilada GragRace per manca de finançament

L'entitat no ha rebut cap subvenció de l'Ajuntament i cerca patrocinadors

Societat

L'associació Trenquem Armaris, que treballa en pro de la comunitat TGBTI+, ha anul·lat la segona desfilada de drag queens GragRace, que tenia previst celebrar el 15 de juny a la Porxada amb motiu del dia de l'Orgull. L'entitat ha explicat que no ha aconseguit el finançament dels aproximadament 3.000 euros de cost del concurs i espectacle, que compta amb la col·laboració altruista dels participants.

"Per engrescar drags professionals, però, oferim bons premis i només hem trobat patrocini per al primer", explica la vicepresidenta de Trenquem Armaris, Marina Vila. "Ens falten uns 2.000 euros per poder fer un espectacle de qualitat com l'any passat. Preferim fer-ho d'aquí a uns mesos a què no sigui prou professional", indica Vila.

La primera GragRaces es va fer en el marc de l'Open Night de Gran Centre de l'any passat. L'associació de comerciants en va ser el principal patrocinador així com va posar a disposició de l'esdeveniment la infraestructura necessària. Enguany, però, Gran Centre ha declinat participar-hi per motius econòmics.  

Trenquem Armaris tampoc ha optat a una subvenció de l'Ajuntament i lamenta que "una ciutat inclusiva i diversa no doni ni un duro a les entitats per crear projectes com aquest", diuen en un comunicat.

Edicions locals